בן ברק: הוצע לי לערוק ולקבל את הביטחון • הליכוד: בדיחה בלי בסיס

ח"כ רם בן ברק מכחול לבן טוען: "הוצע לי להיות שר הביטחון, מ"מ ראש הממשלה ואחראי על המו"מ עם הפלסטינים" • מגלה: "סגרנו עם המפלגות הערביות שיצאו מהמליאה בהצבעה לפיזור הכנסת, אבל חצי שעה לפני ההצבעה הם חזרו בהם"
קובי פינדרוס
כ"ח אייר התשע"ט / 01.06.2019 21:39

הוצא או לא הוצע? חבר הכנסת רם בן ברק מכחול לבן התייחס היום (שבת) לפיזור הכנסת, וסיפר כי מעט לפני ההצבעה על החוק קיבל הצעה מבכיר בליכוד, המקורב לנתניהו.

“הוא הציע לי להיות שר הביטחון, ממלא מקום ראש הממשלה ואחראי על המשא ומתן עם הפלסטינים בעקבות ‘תוכנית המאה'”, סיפר באירוע ‘שבתרבות’ בכפר סבא.

בן ברק סיפר כי סירב: “מבחינתי נתניהו הוא המשחית הלאומי והמפלג הלאומי, אין מצב שאשב בממשלה איתו. כל מה שהוא גורם לו זה שנאה אחד כלפי השני”.

הוא הוסיף: “ראש הממשלה עשה כמה עבירות בטחוניות. למשל במסיבת העיתונאים שהציג את המבצע באיראן, או כשהוא החליט בהחלטה של רגע להפסיק מדיניות עמימות של 70 שנה לאחר אחד המבצעים בסוריה. ברגע שהוא פנה לעם האיראני ואמר ‘תקפנו אתכם’, הוא חייב את השלטון להגיב. היום חושבים באיראן איך להחזיר לנו על הבושה שגרמנו להם”.

לדבריו, “השיקולים האישיים גוברים על השיקולים הממלכתיים. רואים את זה גם בפיזור הכנסת. נתניהו קיבל מנדט להקים ממשלה ולא הצליח – הוא היה צריך להחזיר את המנדט לנשיא. חברי הכנסת מהליכוד מפחדים פחד מוות ממרכז המפלגה שלא יבחרו בהם אם הם ילכו נגד נתניהו”.

הוא התייחס לתכנית להפיל את הצעת החוק לפיזור הכנסת – שנכשלה:  “גנץ הוא המועמד של כחול לבן, לדעתי הרוטציה בינו לבין לפיד תישאר. סגרנו עם המפלגות הערביות שיצאו מהמליאה בהצבעה לפיזור הכנסת, אבל חצי שעה לפני ההצבעה הם חזרו בהם כי הגיעו למסקנה שיהיו להם יותר מנדטים אם יתאחדו. אם הם היו יוצאים, אחרים היו הולכים אחריהם.

“אני חושב שהם עשו טעות איומה. איזו השפעה תהיה להם אם יהיו להם 13 מנדטים? היכולת האמיתית שלהם היא להצביע למפלגה שתעבוד בשבילם ותהיה בקואליציה, ואני מקווה שהם ישתתפו במשחק הפוליטי בבחירות הבאות ולא רק 50% מהם”.

מהליכוד נמסר בתגובה לדבריו: “לאחרונה יש תופעה חדשה – כל מי שרוצה לנפח בערך עצמו מספר שקיבל איזושהי הצעה. כדאי שילמדו קודם את חוקי הכנסת לפני הפברוק הבא. הדברים של בן ברק הם בדיחה חסרת בסיס. ראש הממשלה נתניהו או איש מטעמו לא הציעו לו דבר, ובדיקה קצרה היתה מגלה שלהצעות כאלה אין שום היתכנות משפטית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות