ליברמן: ‘הציבור הישראלי מאס בחרדים. לא רוצים ממשלת הלכה’

ליברמן במתקפה על הליכוד: "האיש מקיסריה מאשים את האיש מנוקדים שהוא שמאלני" • "הליכוד חיפשו לקנות אנשים במפלגות אחרות ולהביא אותם, ולהסתדר בלעדינו" • סירב להתחייב כי ימליץ על בנימין נתניהו אבל קבע: "מתחייבים בכל מקרה לא לתמוך בגנץ, לא עכשיו ולא בעתיד"
אריה ריבקינד
כ"ה אייר התשע"ט / 30.05.2019 12:15

יו”ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כינס בצהרים (חמישי) מסיבת עיתונאים בה הוא מגיב למתקפות עליו – לאחר שגרר את המדינה לבחירות חדשות.

“דבר ראשון שאני רוצה להתייחס אליו זה מסע הדיס-קרדיטציה שהתחיל מאתמול ונמשך מהבוקר בקצב מסחרר”, פתח ליברמן. “יש כאן הגזמה פראית וזה שיח שלא מוביל לשום מקום. אני מציע להישאר בגבולות של השיח הענייני והעובדות, ללא הטחת האשמות. אני מצטער גם על התוכן וגם על הסגנון. מתנהל פה דיון לא ראוי, כשראש הממשלה, או שנקרא לו האיש מקיסריה, מאשים איש מנוקדים שהוא שמאלני. אז אני רוצה להזכיר לראש הממשלה שזה היה דווקא הוא שהצביע בעד ההתנתקות בכנסת ישראל.

“זה היה דווקא ראש הממשלה שלנו שהוביל את ההתנצלות בפני הדיקטטור ארדואן. זה היה דווקא ראש הממשלה שמנע וטרפד את חוק עונש המוות למחבלים. זה ראש הממשלה שמונע הפנות של חאן אל-אחמר למרות שבג”ץ אישר את זה. הוא זה שמחליט להעביר 30 מיליון דולר לחמאס מרצועת עזה”.

ליברמן הוסיף: “ממה שראיתי היום בהשתלחויות של תומכי ראש הממשלה, אין לזה שום קשר לימין. אין לזה שום קשר בכלל לתפיסה פוליטית כלשהי. מדובר בפולחן אישיות ולא בתפיסה הפוליטית. אני מציע שנהיה בוויכוח ענייני במקום לתחזק את פולחן האישיות כמו שעושה אותו כלי תקשורת פרסונלי”.

ליברמן התייחס לביקורת שמטיחים בו אנשי הליכוד: “ראיתי הבוקר גם את ההזיות של השר יריב לוין ושל עוד כמה שרים, באמת דברי סכיזופרניה שלמים מטעמם של מקורבים. הצעה חברית שלי לאנשי מטה הליכוד: עליכם לגייס פסיכיאטר בעל שם טוב וניסיון מוכח כי זה לא יעבוד אחרת. כדאי לטפל בזה במישור הנכון, כי זה לא קשור לקמפיינים ולפוליטיקה”.

ליברמן התייחס למניעים שלו ואמר: “כל הזמן אני קורא ‘מה מסתתר מאחורי ההחלטה של איווט?’ מה הם רצו? נקמה אישית? אני חזור עוד פעם ואף אחד לא חייב להאמין. יהיו פה הרבה שמועות ויהיו פה הרבה האשמות. קחו רק את העבודות: העובדות הן שאת עמדתנו בנושא חוק הגיוס קבענו מזמן, גם כשהבחירות לא היו באופק. המשבר הקואליציוני סביב חוק הגיוס התחיל עוד בפברואר-מרץ 2018”.

הוא טען כי בליכוד לא היו מעוניינים במפלגתו כשותפה בקואליציה. “אני ב-96 ניהלתי משא ומתן קואליציוני והרכבנו אז ממשלה די טובה. גם בשנים אחר כך אני ניהלתי מטעם הליכוד ומול הליכוד. אבל באמת שזה היה המשא ומתן הכי מוזר שראיתי מבחינת ההתנהלות.

“ייתכן שנתניהו לא רצה מלכתחילה את ישראל ביתנו. מהיום הראשון אנשי ליכוד חיפשו לקנות אנשים במפלגות אחרות ולהביא אותם, ולהסתדר בלעדינו. הרכש הזה נמשך עד אתמול בערב. אני לא אכנס לכל הפרטים, אבל ניסו לקנות ח”כים במפלגת העבודה. גם אצלנו אין אחד שלא קיבל הצעה מפתה לעזוב את ישראל ביתנו ולעבור לליכוד. היה פה ניסיון לפרק מפלגה”.

יו”ר ישראל ביתנו הזכיר: “מפלגת הליכוד לא חתמה על הסכם קואליציוני עם אף מפלגה – לא רק עם ישראל ביתנו”.

על חוק הגיוס: “הציבור הישראלי מאס בחרדים. הציבור הישראלי הבין שיש פה מכירת חיסול מצד הליכוד לחרדים. אנחנו לא מקבלים את זה. רוצים ממשלת ימין לאומית ולא ממשלת הלכה”.

יו”ר ישראל ביתנו אמר כי הוא לא מתחייב כי ימליץ על בנימין נתניהו לראשות הממשלה הבאה ודחה אפשרות כי יתמוך בגנץ.

“עם המנדטים שנקבל אני מקווה שנוכל לקבוע את זהות ראש הממשלה. אני חושב שבני גנץ הוא אדם מצוין – אבל לא נתמוך בו לא עכשיו ולא בעתיד. מתחייבים בכל מקרה לא לתמוך בגנץ. נתמוך בממשלה ימנית אמיתית. ממשלה שכמענה לשיגור 700 רקטות ממשיכה להעביר כסף לחמאס – היא לא ממשלה לאומית. נתמוך בממשלה ימנית, ממשלת ימין שפויה, לא בממשלה חרדית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות