מצמוץ? איחוד מפלגות הימין בוחנים חלופה למשפטים: אוצר או שיכון

בצוות המו"מ של המפלגה העלו שתי חלופות על מנת לוותר על תיק המשפטים: תיק האוצר ותיק השיכון, במתכונתו כפי שהייתה לפני 20 שנה • הבעיה: בליכוד כבר הבטיחו ליו"ר ש"ס אריה דרעי כי יעבירו את מנהל התכנון למשרד הפנים • משה כחלון עדיין לא קיים משא ומתן עם הליכוד
אריה ריבקינד
ט"ו אייר התשע"ט / 20.05.2019 10:20

מתחילים למצמץ? בצוות המשא ומתן הקואליציוני של איחוד מפלגות הימין העלו שתי חלופות שיכולות להיות רלוונטיות מבחינתם על מנת לוותר על תיק המשפטים.

בתוכנית ‘הבוקר הזה’ ברשת ב’ פורסם הבוקר (שני) כי החלופה הראשונה היא תיק האוצר, שנחשב לאחד משלושת התיקים הבכירים.

יו”ר כולנו משה כחלון עדיין לא קיים משא ומתן עם הליכוד.

החלופה השנייה שהוזכרה על ידי המפלגה היא החזרת תיק השיכון למתכונת שבה היה קיים לפני 20 שנה, כשנחשב אז לתיק ביצועי משמעותי. כלומר, לחבר לתיק השיכון את מנהל מקרקעי ישראל, מנהל התכנון ואת החטיבה להתיישבות.

עם זאת, בליכוד כבר הבטיחו ליו”ר ש”ס אריה דרעי כי יעבירו את מנהל התכנון למשרד הפנים – מה שמקשה על האפשרות הזאת.

באיחוד מפלגות הימין הבהירו לקראת הצהרים, כי בניגוד לדיווחים שונים הסיעה לא ויתרה על הדרישה לקבל לידיה את תיק המשפטים.

“דרישתנו בסוגיית התיקים הייתה ועודנה תיק החינוך והמשפטים, כמו בממשלה הקודמת”, נאמר בהודעה רשמית מטעמה של המפלגה. “אנחנו קוראים לחברינו בליכוד להתכנס למו”מ אינטנסיבי כדי להקים ממשלה לאומית כפי שהובטח לבוחרים”.

אתמול אמר הרב חיים דרוקמן, מבכירי רבני הציונות הדתית בראיון לשרון גל ב’גלי ישראל’: “בלי תיקי המשפטים והחינוך – לא תקום ממשלה. גם אם יציעו פעם נוספת את התיק לביטחון הפנים – לא ניכנס”.

הוא הוסיף: “מפלגות עם 4 מנדטים יכולות לקבל את תפקיד האוצר, והבית היהודי כלום? הבית היהודי הוא ילד טוב ולכן מגיעה לו יריקה בפנים?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות