אסטרטגיה? בליכוד ניתקו מגע מהשותפות הקואליציוניות

לאורך כל יום ראשון לא התקיימו שיחות בין צוות המו"מ של הליכוד למפלגות שאמורות להרכיב את הקואליציה - וגם להיום לא מתוכננות שיחות • מסתמן: ש"ס לא תזכה בשיכון, אך תפוצה במינהל התכנון • הרב חיים דרוקמן נחרץ: "בלי משפטים וחינוך לאיחוד מפלגות הימין - לא תקום ממשלה"
אריה ריבקינד
ט"ו אייר התשע"ט / 20.05.2019 00:11

בליכוד מצאו דרך לצאת מהפלונטר במו”מ? הממונים על המשא ומתן הקואליציוני בליכוד לא ניסו אמש (ראשון) לפנות אל נציגי המפלגות שאמורות להרכיב את הקואליציה, בתקווה שאלו יפנו אליהם.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, האסטרטגיה החדשה שמנסים כעת במפלגת השלטון היא ניתוק מגע.

לפי הדיווח, במהלך כל יום ראשון לא ניסו במפלגה לפנות לשותפות, וגם להיום (שני) לא מתוכננות לפי שעה שום שיחות.

בליכוד יש ציפייה שהשותפות ינסו בעצמן לנהל את המשא ומתן ואולי ינסו להתגמש אחת עם השניה. אלא שבשלב זה אף אחד לא מוכן לכך ונתניהו עומד בפני מבוי סתום.

מנגד, לפי דיווח ב’ישראל היום’, מאחורי הקלעים כבר מתגבשות הבנות והצעות, שעשויות להוביל לסיכומים.

לפי הדיווח, לפחות בסוגיית התיקים, הגיעו בליכוד להבנות עם ש”ס: לדרעי הוצע לוותר על תיק השיכון שאותו דרש, אך כפיצוי יועבר לידיו מינהל התכנון ממשרד האוצר אל משרד הפנים.

מהלך זה עלול לעורר התנגדות מצידו של כחלון, ועל כן הדברים עדיין אינם סגורים. בש”ס בחרו שלא להגיב.

גם עם איחוד מפלגות הימין לא נערכה פגישת עבודה: אתמול היה זה הרב חיים דרוקמן, מבכירי רבני הציונות הדתית, שסימן קו קשוח ותקיף בכל הקשור לדרישות המפלגה.

בראיון לשרון גל ב’גלי ישראל’, אמר הרב  דרוקמן: “בלי תיקי המשפטים והחינוך – לא תקום ממשלה. גם אם יציעו פעם נוספת את התיק לביטחון הפנים – לא ניכנס”.

הוא הוסיף: “מפלגות עם 4 מנדטים יכולות לקבל את תפקיד האוצר, והבית היהודי כלום? הבית היהודי הוא ילד טוב ולכן מגיעה לו יריקה בפנים?”

בפתח ישיבת הממשלה התייחס נתניהו למבוי הסתום ואמר: “לצערי, מפלגות עדיין נמצאות על צמרות העצים. אני מקווה שתימצא הדרך בהקדם להוריד אותן לקרקע המציאות”.

היום צפוי החוק לביטול הגבלת השרים להגיע לכנסת לקראת אישורו במליאה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות