ביבי נגד האופוזיציה: ‘הדלפות מגמתיות ומעוותות כדי לזרוע פחד’

נתניהו מגיב לטענות נגדו מהאופוזיציה: "האיזון הזה דרוש כדי להעביר חוקים שנפסלו או עוכבו בעבר. אלה חוקים שהציבור מצפה מאיתנו להעביר: גירוש משפחות מחבלים, עונש מוות למחבלים - וחוק להוצאת מסתננים. נחוש לפעול ללא מורא למענכם, אזרחי ישראל. זאת הסיבה שבחרתם בי"
אריה ריבקינד
ח' אייר התשע"ט / 13.05.2019 19:39

ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיב הערב (שני) לטענות נגדו על כוונה לפגוע במערכת המשפטית במהלך כהונת ממשלתו החמישית.

“המדיניות שלי תמיד הייתה לשמור על בית משפט חזק ועצמאי, אך אין זה אומר בית משפט שהוא כל-יכול”, כתב נתניהו בחשבון הטוויטר שלו.

“בתקשורת מתפרסמות הדלפות מגמתיות ופרשנויות מעוותות שכוללות הצעות לא נכונות. כל זה נעשה כדי לזרוע פחד, כדי לבלום את השבת האיזון הדרוש בין הרשויות בישראל”.

ראש הממשלה הוסיף:  “האיזון הזה דרוש כדי להעביר חוקים שנפסלו או עוכבו בעבר. אלה חוקים שהציבור מצפה מאיתנו להעביר: גירוש משפחות מחבלים, עונש מוות למחבלים וחוק להוצאת מסתננים. אני נחוש לפעול ללא מורא למענכם, אזרחי ישראל. זאת הסיבה שבחרתם בי”.

מוקדם יותר היום, בנאום הבכורה שלו בכנסת, תקף יו”ר כחול-לבן, בני גנץ, את נתניהו: “בשקט בשקט אנחנו מאבדים מדיי יום עוד פיסת מישראל ומחברת המופת שאנחנו רוצים וצריכים להיות. אחרי שנלחמתי נגד אויבים שביקשו למחות אותנו מעל פני האדמה אני בא היום להיאבק נגד האיום החדש שנשקף לנו: איום על תפקודה של המערכת הדמוקרטית ומוסדותיה המשפטיים והחוקתיים”.

הוא הוסיף: “כמות החשדות שמנסים להדחיק באמצעות הסכמים פוליטיים מעידים כי שלטון החוק אינו מעניין כלל את העומד בראשה של הממשלה הקיימת ושל זו המסתמנת. כמות המאמצים המוקדשים לקידום פסקת ההתגברות וחוק החסינות כדי לכונן לו קואליציה של מבצר משפטי, מעידה כי הוא, נתניהו, מציב עצמו לפני הכל”.

לשלול מבית המשפט העליון את הסמכות להתערב

בעיתון ‘הארץ’ דווח הבוקר כי ראש הממשלה מתכוון לקדם בכנסת הקרובה הצעת חוק שתשלול מבית המשפט העליון את הסמכות להתערב לא רק בנושאי חקיקה אלא גם בהחלטות מינהליות של הממשלה, השרים או הכנסת.

ההצעה נועדה למנוע את העמדתו של נתניהו לדין, ותאפשר לכנסת להפוך החלטה של בית המשפט העליון העליון להסיר את חסינותו – אם תתקבל.

חקיקה כזו, המרחיבה את פסקת ההתגברות שנידונה בעבר, תעקר למעשה את יכולתו של בית המשפט לבקר את החלטותיהם המנהליות של נבחרי הציבור, צעד שנתניהו מעולם לא תמך בו בפומבי.

על מנת לוודא שחקיקה כזו אכן תקודם נתניהו מתכוון לצרף להסכמים עם השותפות לקואליציה ולקווי היסוד של הממשלה נספח משפטי שמגובש בימים אלו על ידי השר יריב לוין בתיאום עם ח”כ בצלאל סמוטריץ’.

מטרתו של נתניהו בתיקון הזה היא למנוע מצב שבו לאחר תיקון חוק החסינות ועדת הכנסת מחליטה שלא להסיר את חסינותו, אך בג”ץ הופך את ההחלטה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות