בגלל מחדלי הגיינה מטבח הישיבה נסגר – ובחורים מסתובבים רעבים

משרד הבריאות האמריקני סגר את המטבח וחדר האוכל של ישיבת 'תומכי תמימים' המרכזית במרכז חב"ד העולמי - בעקבות טענות על מחדלי הגיינה • התוצאה: בחורי הישיבה, שהוריהם משלמים אלפי שקלים, מחפשים אוכל • כך זה נראה
יוסף גרינבוים
ג' אייר התשע"ט / 08.05.2019 16:40

אם אין קמח אין תורה: למחדל הבא לא ציפו מאות תלמידי ישיבת ‘תומכי תמימים’ המרכזית שבמרכז חב”ד העולמי-770 שבברוקלין.

בתחילת שבוע שעבר סגר משרד הבריאות האמריקני את חדר האוכל של הישיבה בשל חוסר ניקיון ואי הקפדה על שמירת היגיינה. בשל כך, נאלצו הבחורים לאכול, בדוחק רב, ארוחות ערב ובוקר בלבד בבית כנסת ‘געצל’ס שול’, הממוקם בבניין הפנימייה.

אלא שאמש הגיעו פקחי משרד הבריאות שוב, והפעם סגרו גם את מטבח הישיבה באופן הרמטי – והטילו קנס כספי על הנהלת הישיבה.

בעקבות כך, בהגיע זמן ארוחות הצהריים והערב נדהמו מאות הבחורים לגלות כי אין להם כלל מקום להשביע את רעבונם.

למרות הבטחות שונות מצד ההנהלה שהעניין יוסדר, בפועל הבחורים נותרו ללא ארוחות מסודרות.

הגאון החסיד רבי שלמה זרחי, משפיע הישיבה, אמר: “אין לי מה לעשות. משרד הבריאות סגר את המטבח וזה הרבה כסף לשלם בכדי לפתוח מחדש, ובנוסף יש קנס גדול”.

אחד הבחורים, מתלמדי ‘הקבוצה’, אמר לאתר חב”ד-COL: “הורינו משלמים טבין ותקילין, 14 אלף שקל לשנה, לא כולל ביטוחים שונים שהם כ-400 דולר נוספים, ולמרות זאת אין תנאים גשמיים בסיסיים. מה מצפים מבחור ישיבה, שבלילות לאחר כל הסדרים בישיבה, יסתובב להשיג אוכל?”.

בחורי הישיבה והוריהם נסערים וזועמים על אזלת היד של הנהלת הישיבה.

מנהל הפנימייה, שלום דובער ברוד: “אינני קשור למטבח וחדר האוכל כלל. זאת אחריותו הבלעדית של יוסקה וילימובסקי, אך עובדים כרגע על פתרון ובעזרת ה’ יהיו ארוחות מסודרות”.

כתב חרדים 10 מציין, כי אכן הנהלת הישיבה עמדה בדיבורה והציגה פתרון זמני בפני מאות הבחורים: ארוחת בוקר בסיסית, וארוחת ערב מקייטרינג חיצוני. עם זאת, אמש היה מחסור גדול במנות ארוחת ערב, כך שעדיין נותרו בחורים ללא פתרון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות