ביבי הגיע למסיבה ומאבטחיו היכו צלם • מה הגיבה מועצת העיתונות?

מאבטחי השב"כ היכו צלם עיתונות ועיכבו אותו, רק משום שהתעקש לצלם את ראש הממשלה מגיע לחגיגת יום ההולדת של היחצ"ן רני רהב בסביון • מועצת העיתונות: "צלם הממתין בפתח אירוע איננו בבחינת עובר אורח חשוד בכוונות תקיפה"
אבי כץ
כ"ו ניסן התשע"ט / 30.04.2019 23:37

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע אמש עם רעייתו שרה כדי לחגוג עם היחצ”ן רני רהב את מסיבת יום הולדתו ה-55.

לפי דיווח של נתי טוקק ב’דה מרקר’, במהלך האירוע הוכה צלם ‘דה מרקר’, אילן אסייג, בידי מאבטחי היחידה לאבטחת אישים בשב”כ – בקרבת ביתו של רהב.

אסייג הגיע למקום כדי לסקר את מסיבת יום הולדתו של רהב, שבה נכחו דמויות בולטות במשק ובפוליטיקה.

בשלב מסוים הגיעו מאבטחי השב”כ ודרשו לפנות את הרחוב בשל הגעתה הצפויה של “אישיות רמת דרג”.

הצלם השיב למאבטחים כי מדובר בשטח ציבורי וברחוב מרובה דיירים. לטענתו, בשלב זה עטו עליו שלושה מאבטחים, כופפו את ידיו והפילו אותו אל הקרקע.

אסייג הורחק מהמקום בטענה כי הוא מעוכב, ונאסר עליו לצלם את הבאים לאירוע החגיגי. רק לאחר שהתקשר למשטרה וטען כי הותקף – שוחרר על ידי המאבטחים.

לפי הדיווח, שוטרים שהגיעו למקום שוחחו עם מאבטחי השב”כ – וסירבו לגבות מהצלם תלונה.

מהשב”כ נמסר בתגובה ל’דה מרקר’: “הערב, בעת אירוע פרטי בהשתתפות ראש הממשלה, נתבקש מר אסייג להישמע להנחיות כוח האבטחה במקום ולהימנע מלעמוד באיזור סגור מטעמי אבטחה. משסירב מר אסייג להישמע להנחיות אלה, הוא פונה מהמקום על ידי כוח האבטחה”.

מועצת העיתונות הגיבה היום על האירוע ויצאה נגד נוהל פינוי צלמים משטח הגעת אח”מ.

“מועצת העיתונות דורשת מן היחידה לאבטחת אישים לחדול ממה שנראה כנוהל פינוי בכוח של צלמים נושאי תעודת עיתונאי משטח הגעת אח”מים, כשהם פועלים במרחב ציבורי פתוח באירועים אליהם מגיעים אישים בכירים, כולל ראש הממשלה”, נאמר בהודעה של המועצה.

בהודעה של מועצת העיתונות נאמר עוד: “צלם הממתין בפתח אירוע כשהוא עומד במרחב ציבורי סמוך לבית המארחים איננו בבחינת עובר אורח חשוד בכוונות תקיפה. הוא עיתונאי העושה את מלאכתו בשליחות הציבור. גם כוח האבטחה אמור לכבד זאת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות