‘נפתלי מגלה עכשיו את התחושה שיש לבת סמינר חרדי ומשפחתה’

יו"ר הימין החדש, שר החינוך נפתלי בנט, כוסס ציפורניים במתח - מפלגתו תעבור את אחוז החסימה או לא? • עו"ד יואב ללום, יו"ר 'נוער כהלכה', הלוחם נגד אפליית הבנות הספרדיות בסמינרים החרדיים, תוקף: "קשה לי להימנע מהתחושה שיש משהו של מידה כנגד מידה במה שהוא עובר"
אריה ריבקינד
ו' ניסן התשע"ט / 11.04.2019 15:30

מאז ליל הבחירות כוסס יו”ר הימין החדש, שר החינוך נפתלי בנט,  ציפורניים במתח: האם מפלגתו תעבור את אחוז החסימה או לא?

לפי הנתונים שפורסמו הבוקר (חמישי) הימין החדש עברה את אחוז החסימה בקולות החיילים. אלא שזמן מה אחר כך, שונתה התמונה – והמפלגה שוב מצאה עצמה מחוץ לכנסת.

עו”ד יואב ללום, יו”ר ‘נוער כהלכה’, הלוחם נגד אפליית הבנות הספרדיות בסמינרים החרדיים, זרה בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו, מלח על המתח של בנט.

לטענת עו”ד ללום, שר החינוך היוצא עמד לצידם של מנהלי הסמינרים ולא לחם באפליית הבנות.

“איני עושה חשבונות שמיים אף פעם, אבל קשה לי להימנע מהתחושה שיש משהו של מידה כנגד מידה במה שנפתלי  עובר בימים אלו, עם הספיקות של נכנס או לא נכנס…”, כתב ללום.

“נפתלי מגלה עכשיו את התחושה שיש לבת סמינר חרדית ולמשפחתה שממתינים ימים/שבועות/חודשים לתשובה של סמינר גזען האם הבת התקבלה או לא… ושזכו ממנו ומאנשיו לכתף קרה במשך כל הקדנציה… כי מה לעשות גפני חשוב יותר…”

עו”ד יואב ללום. באדיבות המצלם

נזכיר, כי גם יו”ר ועדת החינוך של הכנסת, ח”כ יעקב מרגי, תקף במהלך הדיונים את המחוז החרדי של משרד החינוך וטען כי הוא “משתף פעולה בצורה זו או אחרת” עם האפליה המובנית בסמינרים החרדים כלפי בנות ממוצא מזרחי.

“המחוז החרדי מגבה את האפליה נגד הבנות והוא מעניק גיבוי לסמינרים המפלים”, אמר מרגי. “כנראה השוט של גפני חזק יותר מהשוט שלי”,

כפי שדווח בחרדים 10, משקיפים מטעם ‘הימין החדש’ מדווחים על אי סדרים שמתרחשים לטענתם בספירת הקולות בוועדת הבחירות המרכזית.

“מישהו גונב את בחירות לימין. לא נותנים לנו להיכנס להשקיף”, טוענים משקיפי המפלגה שנותרו לדבריהם מאחורי דלתות סגורות.

“עד שש בבוקר הימין החדש קיבל קולות חיילים שהכניסו אותו לכנסת עם 4 מנדטים, גוש הימין גדל ל-67”, מציינים המשקיפים. “לפתע אסרו על כניסת משקיפים להקלדות, האתר של וועדת הבחירות ‘נתקע’, מספרי הימין החדש פתאום ירדו, והימין החדש יצא מהכנסת, מרצ ‘קיבלה עוד מנדט מהחיילים’ וגוש הימין ירד מ-67 ל-64”.

בעקבות הטענות אומרים גורמים במפלגה: “אנחנו נדרוש ספירה חוזרת ולא ניתן לקומבינת הקלפיות לעבוד”.

אם הימין החדש הייתה עוברת את אחוז החסימה, מפלגת כחול לבן הייתה מאבדת שני מנדטים.

בנוסף, באיחוד הימין היו מאבדים מנדט. גם ביהדות התורה היו מאבדים מנדט.

במידה והימין החדש הייתה עוברת, הכנסת הבאה הייתה נראית כך: הליכוד 35, כחול לבן 33, ש”ס 8, יהדות התורה 7, עבודה 6, חד”ש-תע”ל 6, ישראל ביתנו 5, כולנו 4, איחוד הימין 4, הימין החדש 4, רע”ם-בל”ד 4 ומרצ 4.

משמעות הדבר היא שמאזן הגושים היה משתנה: גוש הימין-חרדים היה עולה ל-67 מנדטים וגוש המרכז-שמאל היה יורד ל-53 מנדטים.

 

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גם פינדרוס מרגיש את זה עכשיו
    11/04/2019 18:30
    ידען
  1. גם פינדרוס מרגיש את זה עכשיו

  2. למה אתר חרדי מפרסם אדם שהולך נגד גדולי ישראל?
    11/04/2019 20:29
    יעל
  3. וגרם למאסר של עשרות אנשים?

  4. כאב לבת שעברה סיוט כזה אני מבין על מה שהוא מדבר, למרות שאיני מסכים כ"כ עם דרכו
    12/04/2019 14:26
    כואב
  5. חבל מאוד