חדשות 12: לגוש הימין 63 • חדשות 13: גוש הימין 65 • נתניהו: “ניצחנו!”

קצת יותר משלשה חדשים חלפו מאז הוכרז על הליכה לבחירות, והרגע הגדול, אליו מתנקזים כל ההצהרות, הקמפיינים, הספינים, וההבטחות הגיע: אלה התוצאות • מדגם חדשות 13: ביבי 35, גנץ 34, שס 8, ג' - 7 • גשר, בנט וזהות בחוץ • נתניהו: אתחיל בהרכבת ממשלה ימנית הלילה
חרדים 10
ה' ניסן התשע"ט / 09.04.2019 21:40

קצת יותר משלשה חדשים חלפו מאז הוכרז על הליכה לבחירות, והרגע הגדול, אליו מתנקזים כל ההצהרות, הקמפיינים, התכניות, הספינים, וההבטחות הגיע: התוצאות.

לפי ספירת 65 אחוז מהקולות בקלפיות: ליכוד 38, כחול לבן 36, שס 8, יהדות התורה 7, ישראל ביתנו 6, עבודה 6, חדש תעל 5, כולנו 5, מרצ 5, איחוד הימין 4, הימין החדש 3.09 אחוז.

בנט ושקד נמצאים 3000 קולות מתחת לאחוז החסימה.

 ממדגם החדשות 13 המעודכן עולה: הליכוד – 35, כחול לבן – 34, שס – 8, יהדות התורה – 7, העבודה – 6.

בנט ושקד בחוץ.

חדש תעל – 6, ליברמן – 6, איחוד הימין – 5, מרצ – 5, כולנו  – 4, רעם בלד – 4.

גוש הימין עומד על 65 מנטים, בעוד שגוש השמאל על 55 מנדטים. המדגם נערך על ידי סוקר החדשות 13, פרופסור קמיל פוקס.

מדגם חדשות 12 המעודכן עולה הליכוד 35, כחול לבן 34, שס 8, יהדות התורה 7, חדש תעל 6, רעם בל״ד 6, העבודה 6, מרצ 5, ישראל ביתנו 5, כולנו 4, איחוד הימין 4

ימין חדש וגשר 0.

גושים: 63 לימין, 57 לשמאל.

על פי תוצאות מדגם כאן 11 לבחירות לכנסת ה-21 הליכוד מקבל 36 מנדטים, כחול לבן 37 מנדטים, העבודה 8 מנדטים.

חד”ש-תע”ל 6 מנדטים, יהדות התורה 7 מנדטים, איחוד מפלגות הימין 5 מנדטים, ש”ס 7 מנדטים, מרצ 5 מנדטים, כולנו 5 מנדטים, ישראל ביתנו 4 מנדטים.

הימין החדש, רע”מ-בל”ד, זהות וגשר לא עברו את אחוז החסימה.

יו”ר מפלגת כחול לבן בני גנץ הגיב לתוצאות המדגמים: “ניצחנו! העם בישראל אמר את דברו! תודה לאלפי הפעילים ולמעל מיליון מצביעים. בבחירות האלה יש מנצח ברור ומפסיד ברור. ביבי הבטיח 40 מנדטים והפסיד בגדול. הנשיא רואה את התמונה וצריך להטיל את הרכבת הממשלה על המנצח! אין אפשרות אחרת!”.‏

ראש הממשלה נתניהו אמר: גוש הימין בהובלת הליכוד ניצח ניצחון מובהק. אני מודה לאזרחי ישראל על האמון. אתחיל בהרכבת ממשלה ימנית עם שותפינו הטבעיים כבר הלילה.

מיהדות התורה נמסר: ביבי שוחח כעת עם ליצמן – ליצמן הודיע לו שיהדות התורה תמליץ עליו לנשיא.

יו״ר ש״ס השר אריה דרעי, שוחח הערב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והודיע לו כי שס תמליץ עליו לנשיא המדינה ותתמוך בהקמת ממשלת ימין כפי שהתחייבה לפני הבחירות.

לפי דיווח בכאן, מקורבי גנץ ניסו ליצור קשר עם דרעי הערב, אך קיבלו סירוב בטענה כי דרעי תומך בנתניהו.

ראש הממשלה נתניהו כבר שוחח ומשוחח עם ראשי מפלגות לכניסה לקואליציה, כך מסרו אנשיו.

כחלון התחייב לתמוך בנתניהו.

אביגדור ליברמן, לעומת זאת, עדיין לא הצהיר על מי ימליץ לראשות הממשלה.

“מי שאמר שלא נעבור את אחוז החסימה צריך לבקש סליחה. עד שלא אראה מפה סופית של כל המפלגות עם כל המנדטים אני לא מדבר. אין תוצאות ואף אחד לא ימליץ על אף אחד. נראה תוצאה סופית – נדון”.

השר לבטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן בטוויטר: “‏אני מזכיר לכל הפרשנים והערוצים: אמרנו שאם לא יהיו לראש הממשלה 61 ממליצים אצל הנשיא, אז הרכבת הממשלה עלולה להיות מוטלת על המפלגה הגדולה.

לפי התוצאות המסתמנות המחנה הלאומי ניצח וגוש הימין יוכל להרכיב את הממשלה הבאה. זה מה שמייצג את רצון רוב הציבור ולא מפלגה גדולה שריסקה את העבודה”.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות