32 לגנץ, 27 לביבי; המתלבטים נוטים ימינה • וכמה החרדים?

64 מנדטים לגוש הימין, 56 לשמאל • בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה: נתניהו מוביל על גנץ עם 52% מול 27% • ליברמן לא עובר את אחוז החסימה • 6 למשה פייגלין • 52% מהציבור מעריך כי ראש הממשלה הבא יהיה נתניהו • מצביעי הימין נחושים יותר להצביע
חרדים 10
כ"ט אדר ב' התשע"ט / 05.04.2019 00:56

ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה בימים האחרונים לעודד את מצביעי הליכוד לצאת מהאדישות ולבוא להצביע ביום הבחירות.

הסקר האחרון במערכת בחירות 2019 של “ישראל היום” וערוץ “i24 news”, שנערך באמצעות מכון “מאגר מוחות” בהנהלת פרופ’ יצחק כץ, מלמד בדיוק על מה נשענים חששותיו של נתניהו.

הסקר מראה כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, רשימת כחול לבן בראשות גנץ-לפיד היתה זוכה להיות המפלגה הגדולה, עם 32 מנדטים, כשהליכוד עם 27 מנדטים.

על פי הסקר, גוש הימין מונה 64 מנדטים וגוש השמאל 56, זאת בהנחה שמשה פייגלין, יו”ר זהות, אכן שייך לגוש זה על אף ניסיונו לטשטש את זהותו וקביעתו שאינו שייך לגוש הימין.

52% מהציבור מעריך כי ראש הממשלה הבא יהיה בנימין נתניהו, 27% מעריכים כי זה יהיה בני גנץ ו־21% אמרו שאינם יודעים.

מפלגת העבודה עם 10 מנדטים ומרצ ממריאה ל-8.

המפלגות החרדיות עומדות על 8 מנדטים ליהדות התורה ו־5 מנדטים לש”ס.

כולנו בראשות משה כחלון מקבלת 6 מנדטים, וכך גם איחוד מפלגות הימין של הרב רפי פרץ וח”כ בצלאל סמוטריץ’ והימין החדש של השרים נפתלי בנט ואיילת שקד.

ישראל ביתנו לא  עוברת את אחוז החסימה

.אצל הערבים, סיעת תע”ל־חד”ש בראשות איימן עודה ואחמד טיבי מקבלת 6 מנדטים, ואילו בל”ד לא עוברת את אחוז החסימה. גם גשר בראשות אורלי לוי וצומת בראשות אורן חזן לא עוברות את אחוז החסימה.

המתלבטים נוטים ימינה

הסקר גם בחן את מידת נחישות ההצבעה של המפלגות השונות. גם כאן, מסתבר, קביעתו של נתניהו שלפיה מצביעי הליכוד רדומים בעוד אלה של כחול לבן להוטים – נכונה.

מהסקר עולה כי בקרב אלה שאמרו כי הם בטוחים שיגיעו להצביע מקבלת כחול לבן 34 מנדטים, ואילו הליכוד 26 מנדטים בלבד, מה שהופך לפער משמעותי בין הצדדים.

מפלגת העבודה עולה במנדט אם מחשיבים רק את הקולות הבטוחים, ומקבלת 11, ויהדות התורה ואיחוד מפלגות הימין נהנות גם הן מהצבעה בקרב הנחושים לבוא להצביע.

בסך הכול, מצביעי גוש הימין נחושים יותר מאלה של גוש השמאל, כאשר בקרב הבטוחים לבוא להצביע מקבל הימין 65 מנדטים, לעומת 55 בלבד לשמאל.

הסקר ניסה להעריך גם לאן הולכים הקולות הרבים של המתלבטים. 26% מהם אמרו כי הם נוטים להצביע לאחת ממפלגות גוש הימין, 27% אמרו כי נטייתם להצביע לגוש המרכז ו־19% אמרו כי יצביעו לאחת ממפלגות השמאל.

הסקר בחן את עמדת הציבור על אופי מערכת הבחירות מבין האפשרויות הוגנת, ראויה, אלימה ומלוכלכת. רוב מכריע בציבור בחר באפשרות האחרונה, כשלא פחות מ־69% מבעלי הדעה אמרו כי מערכת הבחירות היא מלוכלכת.

הסקר הפעם גדול במיוחד. 1,002 נשאלים השיבו בסקר משולב, טלפוני ואינטרנטי, והם מהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל עם טעות דגימה קטנה מהרגיל – 3.1% בלבד. על פי החוק, זהו הסקר האחרון המותר בפרסום עד ליום הבחירות בשעה 22:00, מועד סגירת הקלפיות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות