הפרקליטות נכנעה I בן גביר חוגג: ‘סיום קריירה מוצלח. בדרך לכנסת’

הפרקליטות חזרה מכל האישומים נגד ינון ראובני וצ', שנאשמו בהצתת כנסיית הדורמציון, חברות בארגון טרור ועבירות תג מחיר • עו"ד בן גביר: "3 שנים אמרתי שעינו צעירים יהודים על רקע פוליטי ונלחמתי על חפותם. היום הגיעה לסיום אחת הפרשות החמורות בהיסטוריית המשפט הישראלי"
חיים טוויל
ד' אדר ב' התשע"ט / 11.03.2019 15:42

דרמה במשפט הדור מציון:  בית המשפט המחוזי זיכה היום (שני) את ינון ראובני וצעיר נוסף, שהיה קטין בזמן ביצוע ההצתה, אשר הואשמו במעורבות בהצתת כנסיית דורמיציון בירושלים, הצתת מחסן ומכונית ואירועים נוספים של תג מחיר.

ראובני והצעיר, המכונה צ’, נחקרו במסגרת חקירת פרשת דומא, וכתב האישום שהוגש נגדם התבסס על ההודאות שמסר הקטין בחקירתו במשטרה.

אולם, לאחר שלאחרונה פסל בית המשפט המחוזי את ההודאות שמסר הצעיר במסגרת תרגיל המדובבים, החליטה הפרקליטות לחזור בה מכתב האישום.

לנוכח חזרתה של הפרקליטות מכתב האישום זוכו שני המעורבים, וההגבלות שהוטלו על הצעיר בוטלו.

כפי שדווח בחרדים 10, לפני כחודשיים קיבלה השופטת מיכל ברנט את טענות עורך הדין איתמר בן גביר שייצג את הקטין וניהל משפט זוטא ארוך – ופסלה את כל ההודאות שמסר הקטין בחקירות בשב”כ ובמשטרה וקבעה כי לאור ההתעללות בקטין אין לקבל את הראיות.

הפרקליטות ביקשה זמן להתארגן ובדיון שהתקיים היום הודיעה כי לא נותרו מהראיות נגד הנאשמים דבר,  ולפיכך חוזרת הפרקליטות מכתב האישום.

השופטת בנט הורתה על זיכוי הנאשמים שיוצגו בידי עו”ד איתמר בן גביר ואשר אוחיון.

עו”ד בן גביר: “סוף האמת לנצח. במשך שלוש שנים אמרתי מעל כל פורום אפשרי שעינו צעירים יהודים על רקע פוליטי ונלחמתי על חפותם. היום הגיעה לסיום אחת הפרשות החמורות בהיסטוריה של המשפט הישראלי. שמח שהשופטת קיבלה עמדתי ושמח שהיום גם הפרקליטות מודה שאין ראיות”.

בן גביר הוסיף: “אני מקווה שתיק זה מסיים קריירה משפטית בת 6 שנים, ואני הולך להילחם למען הצדק, האמת וזכויות האזרח של המתיישבים ופעילי הימין בכנסת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות