שס ודגל: מצפים שישראל פרוש יפסיק להשתעשע בדמיונות שווא

אחרי שסיעת ש"ס תקפה את 'דגל', בעקבות כניסת הסיעה הליטאית לקואליציה בבית שמש, היו מי שהחלו לטפח ציפיות כי גם ה'גוש' באלעד יתפורר • הודעה משותפת של שתי הסיעות מבהירה: "כשפרוש יפתור את הבעיות הפנימיות המונעות ממנו לפתוח במו"מ - יהיה ניתן לקיים מו"מ כנה וישיר"
אריה ריבקינד
ט"ו שבט התשע"ט / 21.01.2019 12:33

דין אלעד לא כדין בית שמש: אחרי שסיעת ש”ס תקפה  אמש את ‘דגל התורה’, בעקבות כניסת הסיעה הליטאית לקואליציה של ראש העיר עליזה בלוך בבית שמש, בניגוד לסיכומים בין שתי הסיעות – היו ב’שלומי אמונים’ באלעד מי שהחלו לטפח ציפיות כי גם ה’גוש’ של שתי הסיעות בעיר יתפורר.

אלא שהודעה משותפת של סיעות דגל התורה וש”ס המתפרסמת בצהרים (שני), מבהירה כי בעיר החרדית שתי הסיעות צועדות יחד.

“הציבור באלעד מצפה שראש העיר ישראל פרוש יפסיק להשתעשע בדמיונות שווא, ויבין כי אין בידיו לגרום למי מהסיעות להפר את ההסכם הברור שנחתם בין הצדדים”, נאמר בהודעה.

“עליו להפנים כי הניסיונות להסיט ולהסית את דעת הקהל כאילו יש גורם אחר מלבדו שמעכב את המו”מ – לא ישפיעו על אף אחד”.

בהודעה נאמר עוד: “יש להניח שאם וכאשר ישראל פרוש יפתור את הבעיות הפנימיות המונעות ממנו מלפתוח במו”מ – יהיה ניתן לקיים מו”מ כנה וישיר לטובת ציבור התושבים”.

נזכיר, כי בבחירות לפני יותר מחודשיים וחצי קיבלו ש”ס ו’דגל’ 8 נציגים במועצת העיר אלעד, כשיחד עם סיעתו של ברק צברי הם מהווים גוש של 9 נציגים. לאגו”י ויתר הסיעות במועצת העיר יש רק 6 נציגים.

לפני כשבועיים התנהל מו”מ קצר בין הרב שבתי מרקוביץ, כשליח ‘ועדת הרבנים’ של ‘דגל’ באלעד, עם איש אמונו של ראש העיר, הרב דוד משה וינשטוק, נציג ועדת הרבנים החסידית וראש כולל מזה כ-15 שנים בעיר אלעד.

אלא שמהר מאוד הבינו ב’דגל’, כי  המו”מ אינו רציני כפי שהיה נראה להם, והמאמצים כשלו.

• ואז, חברי המו”מ של דגל התחילו להבין שיש בעיה. הוא לא רציני

כפי שדווח בחרדים 10, ביום רביעי האחרון, לאחר דיון שארך תשע שעות על התקציב השנתי, נחל ראש העיר ישראל פרוש תבוסה צורבת: 8 מחברי המועצה הצביעו נגד, והתקציב לא עבר.

הדיון התקיים לאחר שלפני כששלושה שבועות נפלה הצעת התקציב שהעלה ראש העיר, זאת בשל התנגדות תשעה מחברי סיעות דגל התורה, שס ויחד-ישי.

יו”ר סיעת ש”ס המקומית, צוריאל קריספל, אמר לאחר הדיון: “אנחנו לא גוש חוסם אלא גוש בונה. העובדות הן שחצי שעה לפני ישיבת המועצה אישרנו בוועדת מכרזים – מכרזים של פרוייקטים בעשרות מיליונים, בנושאים שונים. אין לנו עניין לתקוע שום דבר בעיר חלילה, אך בפירוש, מה שהיה בשנים עברו, לא יהיה הלאה”.

קריספל הדגיש: “איבדנו בו את האמון המינימלי ביותר ולא נאפשר לו לעשות ככל העולה על רוחו, ולהתייחס לנהלים ולחוקים כאילו הן אפילו לא המלצות עבורו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות