ליבני רוצה להצטרף למפלגתם של גנץ ויעלון • הם פחות מתלהבים

יו"ר האופוזיציה שכבר החליפה בעבר אי אלו מפלגות מבקשת להצטרף עם מפלגתה לתנועתם של הרמטכ"לים לשעבר גנץ ויעלון • אלא שהשנים מסתבר, פחות מתלהבים בשל זיהויה של ליבני עם השמאל המדיני
דוד ליבוביץ
י"ט טבת התשע"ט / 27.12.2018 21:52

יו”ר האופוזיציה, ח”כ ציפי לבני, מעוניינת להיות חלק מהמיזם הפוליטי המתרקם בין בני גנץ ומשה (בוגי) יעלון, אלא שהם נרתעים מצעד זה, כך נחשף היום [חמישי] בחדשות 10.

על פי הדיווח, צירוף לבני, שמעוניינת להיות עם מפלגתה חלק מגוש גדול, נשקל, אולם יעלון וגנץ מסתייגים מחבירה למחנה הציוני ואפילו ביחס ללבני עצמה והתנועה קיים חשש אצל השניים. בשלב זה, הזיהוי של לבני עם השמאל המדיני מרתיע את גנץ ויעלון, שבראש מעייניהם עומדת המטרה להביא קולות מהימין הרך וכך אולי להצליח לשנות את פני המפה הפוליטית ביום הבחירות.

בין גנץ ליעלון חלה התקרבות בימים האחרונים. בין שני הרמטכ”לים לשעבר ישנם הבנות על שיתוף פעולה פוליטי, למרות שבשלב הראשון השניים יודיעו בנפרד על הקמת מפלגות שונות.

כפי שדווח מוקדם יותר, הגיש היום בני גנץ את הטפסים הנדרשים לשם הקמת מפלגה חדשה ששמה יהיה ‘חוסן לישראל’.

על פי התקנון של המפלגה החדשה, יו”ר המפלגה יכהן למשך קדנציה של ארבע שנים – פרט ליו”ר המפלגה הראשון (גנץ) שיכהן במשך חמש שנים. לאחר מכן, יבחר ראש מפלגה על ידי האסיפה הכללית, ויוכל לכהן במשך שלוש קדנציות רצופות, או שמונה שנים – המאוחר מבין השניים.

 

 בני גנץ

בני גנץ (חדשות עשר )

מצטרף למערכת הפוליטית: בני גנץ הקים מפלגה – “חוסן לישראל”

הרמטכ”ל לשעבר, בני גנץ, רשם היום (חמישי) את מפלגתו החדשה – “חוסן לישראל”. זאת, לאחר חודשים רבים שבהם לא חשף את צעדיו במערכת הפוליטית.

מטרתה המרכזית של מפלגת “חוסן לישראל”, כפי שעולה מהבקשה שהוגשה לרשם המפלגות, היא “המשך ביסוס וחיזוק מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית לאור החזון הציוני, כפי שהוא בא לידי ביטוי במגילת העצמאות, תוך קביעת ושינוי סדר העדיפויות הלאומי בנושאים הבאים: חינוך, פיתוח תשתיות לאומיות, חקלאות, חוק, משפט וביטחון פנים, מדיניות רווחה, שלום וביטחון”.

על פי התקנון, יו”ר המפלגה יכהן למשך קדנציה של ארבע שנים – פרט ליו”ר המפלגה הראשון (גנץ) שיכהן במשך חמש שנים. לאחר מכן, יבחר ראש מפלגה על ידי האסיפה הכללית, ויוכל לכהן במשך שלוש קדנציות רצופות, או שמונה שנים – המאוחר מבין השניים.

שלשום פורסם סקר חדשות עשר, אשר משתתפיו נשאלו לאיזו מפלגה היו מצביעים במידה והבחירות היו נערכות היום. מהתוצאות עולה כי מפלגת הליכוד שומרת על כוחה מבחירות 2015 עם 30 מנדטים, כש”יש עתיד” מאחוריה עם מחצית ממניין המנדטים. בסקרים עלה, כי אם גנץ יחליט להתמודד, מפלגתו תשיג 15 מנדטים, כשהליכוד תקבל 27 מנדטים. גם כניסתו של גנץ למפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד, תניב רק 26 מנדטים, ולא תקח את ההובלה של הליכוד, שישמור על כוחו עם 27 מנדטים.

מהסקר, העוסק רק במפלגות המתמודדות כעת, עולה כי מפלגת הליכוד תקבל 30 מנדטים, בדיוק כמו בסקר האחרון שנערך בחודש שעבר. יש עתיד היא המפלגה השנייה בגדולה עם 15 מנדטים (לעומת 19 בסקר האחרון), הרשימה המשותפת חוותה אף היא ירידה, אך רק של שני מנדטים, ועומדת על 12 – נתון דומה למחנה הציוני, ששומר על כוחו. מפלגת הבית היהודי שומרת אף היא על כוחה עם עשרה מנדטים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות