“נתניהו אמר למקורביו שגם אם יוגש נגדו כתב אישום, לא מתכוון לפרוש”

לפי 'ישראל היום, ראש הממשלה אמר למקורביו שהוא לא מאמין שהיועץ יודיע על כתב אישום במהלך מערכת הבחירות • על פי הפרסום, נתניהו ינצל את "חוק יסוד: הממשלה" ולא יתפטר - אלא אם יורשע סופית בעליון
אריה ריבקינד
י"ט טבת התשע"ט / 27.12.2018 10:31

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר למקורביו, כי גם אם יוגש נגדו כתב אישום חלוט וסופי, הוא לא יפרוש וימשיך לכהן כראש ממשלה אם ייבחר.

לפי דיווח ב’ישראל היום’ הבוקר (חמישי) נתניהו אמר למקוריו כי הוא לא מאמין שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט יודיע על כתב אישום במהלך מערכת הבחירות.

על פי “חוק יסוד: הממשלה”, ראש הממשלה חייב להתפטר רק אם הורשע ובניגוד לשר – שחייב להתפטר אחרי הרשעה בערכאה הראשונה – ראש ממשלה חייב לעזוב את תפקידו רק אחרי הרשעה סופית בבית המשפט העליון.

שכן, בניגוד לשר, כשראש ממשלה מתפטר, כל הממשלה עוזבת איתו.

למרות שבית המשפט העליון קבע כי הנורמה הציבורית מחייבת התפטרות של שר כבר בשלב הגשת כתב אישום, הרי ששר יכול לחזור לתפקידו אם יזוכה – זאת  בניגוד לראש ממשלה.

מקורביו של נתניהו ציינו, כי הקואליציה הבאה – במידה ונתניהו יהיה זה שיזכה בבחירות – תתבסס על מי שיאפשר לו לכהן עם כתב אישום. לדבריהם, עם הסיעות החרדיות והבית היהודי לא תהיה בעיה. גם לא עם אביגדור ליברמן, זאת כמובן באם יסתדר איתו על דברים אחרים.

מאוחר יותר  התייחס ראש הממשלה לפרסום בעיתון ישראל היום, שלפיו לא יוותר על תפקיד ראש הממשלה גם אם יוגש נגדו כתב אישום, ואמר כי “לא היו דברים מעולם”.

במפלגת הליכוד הדגישו: “ראש הממשלה לא דיבר עם איש בעניין זה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות