אכזבה לחוטובלי: שר התיירות יריב לוין ימונה גם לשר העלייה והקליטה

ראש הממשלה החליט למנות את השר יריב לוין לשר העלייה והקליטה - בנוסף על תפקידו כשר התיירות וכשר המקשר בין הממשלה לכנסת • לוין מונה למעשה לממלא מקום שר הקליטה ולכן המינוי לא יצריך את אישור הכנסת
אריה ריבקינד
ט"ז טבת התשע"ט / 23.12.2018 23:36

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט הערב (ראשון) למנות את השר יריב לוין לשר העלייה והקליטה, בנוסף על תפקידו כשר התיירות וכשר המקשר בין הממשלה לכנסת.

המינוי אושר הערב במשאל טלפוני על ידי שרי הממשלה.

לוין מונה למעשה לממלא מקום שר הקליטה ולכן המינוי לא יצריך את אישור מליאת הכנסת.

השר יריב לוין אמר: “אני מודה לראש הממשלה על האמון שנתן בי. עידוד העליה וקליטת העולים הן משימות ציוניות ראשונות במעלה, שזוהי זכות לעסוק בהן. אעשה בזמן העומד לרשותי כל שניתן כדי להגביר את תנועת העולים ולשפר את הליכי הקליטה של העולים שכבר נמצאים עמנו בישראל”.

ההחלטה להפקיד את תיק העלייה והקליטה בידיו של לוין יצרה אכזבה אצל סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי – שחשקה להתמנות לשרה.

הערכות היו כי ראש הממשלה ימנה את סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי לשרת העלייה והקליטה, בעוד אחד משרי הליכוד יקבל את תיק החוץ. אולם הערב נחלה חוטובלי, כאמור, אכזבה.

כבר לפני 10 ימים הודיע נתניהו כי החליט להביא לאישור הממשלה מינוי של שר חוץ חדש במהלך חודש ינואר, ומינו של שר קליטה חדש – כבר בשבוע הבא.

מאז התפטרות שר הביטחון לשעבר, אביגדור ליברמן מתפקידו, מכהן נתניהו בכל שלושת התפקידים הבכירים בממשלה. בנוסף הוא החזיק בתיק הקליטה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות