נתניהו על המלצות המשטרה: טענות הזויות; העיתוי לא מפתיע

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף בחריפות את המלצות המשטרה כנגדו וכינה אותן: "הזויות ומטורללות" • על המפכ"ל הבא: תהיה לו עבודת שיקום גדולה לעשות כי אמון הציבור בממשלה לא בשיא של כל הזמנים" • על המשטרה: "מדוע תיזמנו את ההמלצות בדיוק ביום האחרון של המפכ"ל"?
קובי פינדרוס
כ"ד כסלו התשע"ט / 02.12.2018 21:33

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (ראשון) דברים בהדלקת נרות חגיגית של מרכז הליכוד בכפר המכביה, והתייחס להמלצת המשטרה להעמידו לדין בגין לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

בדבריו, ביקר נתניהו את עיתוי פרסום ההמלצות נגדו: “חנוכה זה אמנם לא של נסים, אבל אני חייב לשאול אתכם, איך ידעו לתזמן את פרסום ההמלצות ההזויות בדיוק ביום האחרון של המפכ”ל?”

“זה משחק מכור מראש”, אמר ראש הממשלה, והוסיף: “אי אפשר לצפות לתוצאה אחרת מתהליך שהיה נגוע לחלוטין עוד לפני שהתחיל אחרי מבול של הדלפות ושטיפת מוח יום-יומית בתקשורת. הגיע הזמן להגיד כמה דברים, ואני לא מפחד, תודה רבה על החיזוק אבל אני חזק, מאוד חזק. הגיע הזמן לומר דברים אמיתיים – משהו לא בסדר”.

באשר למעמד ההמלצות, נתניהו הדגיש כי אין להן שום תוקף משפטי. “אם אתם רוצים המחשה לכך, אומר לכם שאינספור המלצות של המשטרה נדחו אינספור פעמים על ידי הגורמים המוסמכים. רק לאחרונה לפני כמה שבועות נדחתה ערימה של המלצות משטרה נגד שורה של ראשי ערים. זה נגמר באפס. הן הסתיימו בלא כלום וגם כאן אם יודעים איך זה יסתיים – לא יהיה כלום כי אין כלום”.

בדבריו תקף ראש הממשלה את המשטרה באופן ישיר ואמר: “לא חקרו עשרות שרים וחברי כנסת, כולל את עד המפתח יאיר לפיד, שנפגש בסתר עשרות פעמים עם נוני מוזס ושכולם פעלו להעביר את החוק שהיה סוגר את ישראל היום, חוק שאלמלא ההתנגדות העזה שלי היה עובר בכנסת ומכניס הון עתק לכיסיו של נוני מוזס.

“רבים מאותם חברי כנסת קיבלו בתמורה סיקור אוהד ב-YNET ובידיעות אחרונות”. בהמשך תקף ראש הממשלה את המפכ”ל רוני אלשיך באופן אישי ואמר: “אני לא יודע מי יהיה המפכ”ל הבא, אבל תהיה לו עבודת שיקום גדולה לעשות כי אמון הציבור במשטרה לא בשיא של כל הזמנים”.

ביחס לאתר וואלה אמר ראש הממשלה: “איזה דבר מיוחד קיבל אלוביץ’ ממני?” תמה נתניהו. “לא רק שהוא לא קיבל דבר, בתקופתי הוא ובזק הפסידו מיליארדים, כי הנהגתי במשרד התקשורת את רפורמת השוק הסיטונאי שהורידה את מחירי האיטרנט למשקי הבית וריסקה את מניית בזק.

 “אני קיבלתי סיקור איום ונורא בוואלה, וואלה הוא אתר שמאלני שנתן ונותן לי סיקור שלילי במשך שנים, כולם יודעים את זה. לא רק אני אומר את זה, אומרות את זה בדיקות מעמיקות שהתפרסמו באתרים אחרים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות