האיראנים: “השריף החדש בעיירה עזב” • בכירים: “היילי פורשת בשיא”

אחרי ההתאוששות מההלם - המערכת הפוליטית בארה"ב ובישראל מגיבה על התפטרות שגרירת ארה"ב באו"ם • נתניהו: "הובילה מאבק חסר פשרות נגד הצביעות של האו"ם" • לפיד: "ניקי היילי היא מגדלור באו"ם"
נתן פרל
א' חשון התשע"ט / 09.10.2018 22:09

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס היום (שלישי) להודעת הפרישה המפתיעה של שגרירת ארצות הברית באו״ם ניקי היילי.

“אני מבקש להודות לניקי היילי, שגרירה של אמת, מעומק ליבנו ובשם אזרחי ישראל כולם”, אמר ריבלין. “היילי הציגה עמדה בלתי מתפשרת בכל הקשור לעמדות ארה”ב בנושאי המזרח התיכון וישראל, והגנה על זכותנו הברורה לשמור על בטחון אזרחינו”.

לדבריו, “לא אחת הובילה היילי, באמירותיה הישירות, הסרה של המסכה הצינית מעל פני תהליכים שהובלו באו״ם ובארגונים בינלאומיים”.

הוא הוסיף: “אני מודה לגברת היילי על אומץ ליבה ועל כהונה שתיזכר כנקודת מפנה ביחסה של ארצות הברית כלפי הארגונים הבינלאומיים ובאשר ליחס המפלה אשר לא אחת נוקטים ארגונים אלה נגד מדינת ישראל. אנו נמשיך לראות בניקי ידידת אמת ונשמח לקבל את פניה בבית הנשיא בביקורה הבא בישראל”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב: “אני מודה לשגרירה ניקי היילי שהובילה מאבק חסר פשרות נגד הצביעות של האו”ם ולמען האמת והצדק של מדינתנו. דרך צלחה”.

דובר המשלחת האיראנית באו”ם אליראזה מיריוספי התייחס בלגלוג להתפטרות: “השריף החדש בעיירה עזב. אנחנו לא יודעים מי הייתה ומה היו התכניות שלה אבל היא הייתה בעיה רצינית באו”ם. אתם צריכים לדעת: אין שריף חדש בעיירה”.

סגן הנשיא מייק פנס כתב בהודעה מטעמו ש”לעולם בממשל יהיו אסירי תודה על האומץ, האופי והאינטלקלט שהפגינה היילי באו”ם ומאחלים לה ולמשפחתה הצלחה בהמשך”.

שגריר ישראל לאו״ם, דני דנון: ״תודה שעמדת על האמת ללא מורא, תודה שייצגת את הערכים המשותפים לישראל וארצות הברית. תודה על הגיבוי שהענקת למדינת ישראל שהוביל לשינוי במעמדה של ישראל באו״ם. תודה על החברות הקרובה והדרך המשותפת”.

סגן שר החוץ ושגריר ישראל בוושינגטון לשעבר דני אילון העריך בשיחה עם ערוץ 7, כי הפרישה של היילי היא צעד אסטרטגי לטווח ארוך: “מעבר לעובדה שיש לה ילדים קטנים וזה תפקיד מאוד אינטנסיבי, אין ספק שהיא פורשת בשיא. אחרי שנתיים באו”ם היא הביאה למצב שארה”ב מכובדת וקולה נשמע. ארה”ב חזרה לעמדת הנהגה. כל זה נותן לה מקפצה לתפקיד בכיר בממשל הבא או אפילו להתמודדות לנשיאות אם לא ב-2020 אז ב-2024”.

יו”ר יש עתיד יאיר לפיד הביע  צער על התפטרותה. “ניקי היילי היא מגדלור באו”ם. ההתייצבות שלה למען מדינת ישראל אמיצה וללא תנאים גם בימים קשים. תודה היילי, יש לך מקום אצלנו”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות