צעק “אללה אכבר” ותקף באבנים וברזל שניים בתקוע

מחבל ניסה לתקוף אדם באבנים בחניון יער תקוע • לאחר שנכשל, עבר את גדר היישוב, מצא מוט ברזל בגינה וניסה לתקוף אדם נוסף, שהיה חמוש - והשתלט על המחבל בעזרת שני תושבים נוספים • אין נפגעים מלבד שלושה נפגעי חרדה • תושבי הישוב הונחו להסתגר בבתיהם
חיים טוויל
כ"ב אלול התשע"ח / 02.09.2018 12:33

ניסיון פיגוע סוכל הבוקר (ראשון) סמוך לישוב תקוע שבגוש עציון, לאחר שערבי ניסה לתקוף תושבים יהודים באבנים ובמוט ברזל.

מתחקיר ראשוני של האירוע עולה, כי המחבל תקף באבנים תושב בחניון יער תקוע, תוך שהוא קורא קריאות “אללה אכבר”.

לאחר שנכשל נמלט המחבל, עבר את גדר הישוב, מצא אופני נוי מברזל בגינה וניסה לתקוף באמצעותם תושב בתוך הישוב, שוב תוך קריאות “אללה אכבר”.

התושב, שהיה חמוש, הצליח להשתלט על המחבל בעזרת שני תושבים נוספים שהיו באזור, ללא שימוש בירי, ובסיוע הרבש”ץ שהגיע לזירה תוך זמן קצר.

מדובר צה”ל נמסר: “לפני זמן קצר לוחמי צה”ל עצרו פלסטיני שניסה לתקוף מתיישב עם מוט ברזל סמוך לתקוע. אין נפגעים. כוחות צה”ל סורקים במרחב”.

בהצלה ללא גבולות יו”ש סיכמו את האירוע: “תושב שטייל רגלית באזור צומת תקוע זיהה אדם יושב על אחד הספסלים. כשניגש לשאול בשלומו, התברר שמדובר במחבל שפתח בריצה לעברו.

התושב נמלט לישוב, תוך כדי יידוי אבנים הדדי בינו לבין המחבל.

התושב, שבמהלך מנוסתו איבד את המכשיר הנייד, הגיע לש.ג  ודווח לביטחון הישוב. הם ירדו מיד לביצוע סריקות ובמקביל מוכרזת כוננות בישוב.

המחבל עלה דרך היער, טיפס על הגדר וניסה לחדור לבית סמוך לגדר, אולם הבית היה נעול והוא המשיך לתוך הישוב, שם הרים אופני נוי מברזל וניסה לתקוף תושב חמוש.  התושב, בסיוע תושב נוסף, השתלטו על המפגע. שלוש אזרחיות שהבחינו במתרחש והקפצת הכוחות, הוגדרו כנפגעות חרדה קלה.

המחבל נלקח על ידי הצבא”.

כיתת הכוננות של הישוב סרקה את היישוב, כולל סמוך לבתי הספר והגנים, על מנת לוודא שאין עוד נפגעים באירוע. עד לסיומן של הסריקות הנחו כוחות הביטחון את תושבי הישוב להסתגר בבתיהם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות