בן 70 נפטר מקדחת הנילוס, אך משרד הבריאות לא דיווח

המחלה הקטלנית ממשיכה להתפשט, וגבתה קורבן ראשון - אך מותו לא פורסם במשך שלושה שבועות • עד כה דווח על 68 חולים השנה • בימים אלו מאושפזים שני אנשים במצב קשה • לשישה בני אדם שנדבקו והוגדרו במצב קשה נגרם נזק נוירולוגי, חלקם אף בלתי הפיך
תמי גיל
י"ב אלול התשע"ח / 22.08.2018 22:30

מקרה תמותה ראשון מקדחת הנילוס בישראל: בית חולים אסותא באשדוד אישר הערב (רביעי) כי גבר בן 70  שאושפז ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים לפני כשלושה שבועות – נפטר כתוצאה מקדחת הנילוס המערבי, אך מותו דווח רק היום, וזאת למרות שבית החולים הודיע על מותו של הקשיש למשרד הבריאות.

את הידיעה על מותו של הקשיש פרסמה ראש דסק הבריאות בתאגיד ‘כאן’, קטי דור שינברג.

העובדה שדבר מותו של המאושפז באסותא באשדוד לא פורסם, מצטרף לכך שמשרד הבריאות הואיל רק השבוע לעדכן את הנתונים על מספר החולים.

בימים אלו מאושפזים בישראל שני אנשים במצב קשה לאחר שנדבקו בנגיף הקטלני. האחד, צעיר בן 18, מאושפז בבית החולים סורוקה שבבאר שבע. השני, כבן 70, המאושפז בבית החולים אסף הרופא.

לשישה בני אדם שנדבקו בקדחת הנילוס והוגדרו במצב קשה נגרם נזק נוירולוגי, חלקם אף בלתי הפיך.

מאז תחילת השבוע, דווחו למשרד הבריאות על 11 מקרים נוספים של תחלואה בקדחת הנילוס. על פי הנתונים, כעת מדובר ב-68 מקרים מאז תחילת השנה, מתוכם 20 משוערים שעדיין לא אובחנו באופן ודאי.

במשרד הבריאות הדגישו, כי מכיוון שלא קיים כיום חיסון או טיפול ספציפי נגד קדחת מערב הנילוס – קיימת חשיבות רבה להימנעות מעקיצות יתושים ולהגביר את מאמצי הדברת היתושים באזורים שבהם נוטרה פעילות מוגברת של הנגיף ואת אמצעי ההגנה.

דחת הנילוס היא מחלה נגיפית שמועברת על ידי עקיצת יתוש שבא במגע עם עופות נגועים. בצורתה הקלה מדובר במחלה דמויית שפעת והתסמינים שלה כוללים בדרך כלל חום, כאבי ראש, הרגשה כללית רעה, בחילות, כאבי בטן ועוד.

עם זאת סיבוכי המחלה עלולים להיות דלקת קרום המוח לעיתים נדירות ובעיקר בחולים עם ירידה ברמת החסינות מסתיימת המחלה במוות.

זמן הדגירה של המחלה בבני אדם היא בין 15-3 ימים. תקופת שיא של פעילות הנגיף בארץ היא בין אמצע אוגוסט לאמצע אוקטובר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות