עיתונאי אמריקני שמאלני עוכב בנתב”ג • שב”כ: טעות בשיקול דעת

פיטר ביינרט, איש שמאל שהגיע עם משפחתו לישראל - נלקח לחדר צדדי בנתב"ג ונשאל על השתתפותו בהפגנה פרו-פלסטינית בחברון • נתניהו ערך בירור ונענה: מדובר בטעות אדמיניסטרטיבית
חיים טוויל
ב' אלול התשע"ח / 13.08.2018 20:15

העיתונאי היהודי-אמריקני פיטר ביינרט איש שמאל, הגיע בשבוע שעבר לישראל עם משפחתו כדי להשתתף בבת מצווה של אחייניתו, ועוכב לחקירה בנמל התעופה בן גוריון.

במאמר שפרסם היום (שני) ביינרט בעיתון היהודי-אמריקני ‘פורוורד’, הוא מספר כי בביקורת הדרכונים בנתב”ג ביקש ממנו איש ביטחון להתלוות אליו לחדר צדדי, שם הוא נשאל על נסיבות הביקור, ותוחקר בנוגע לעמדותיו הפוליטיות. הוא נשאל בין היתר  על השתתפותו בעבר בהפגנה בחברון. בנוסף, נשאל אם יש בכוונתו להשתתף שוב בהפגנות והאם היה מעורב בארגון שיכול לעורר אלימות בישראל.

התשאול הסתיים וביינרט הורשה לבקר בישראל. ”השיחה היתה מדכאת אך לא מפחידה”, כתב.

בקבות פרסום הדברים, ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך בירור מיידי במטרה לבדוק מדוע נחקר העיתונאי האמריקני בנמל התעופה בן גוריון.

מלשכת נתניהו נמסר: ”ראש הממשלה שמע על תחקור ביינרט בנמל התעופה בן גוריון ומיד קיים שיחה כדי להבין כיצד הדבר אירע. הוא נענה שמדובר בטעות אדמיניסטרטיבית”.

ראש הממשלה הבהיר: ”ישראל היא מדינה פתוחה המקדמת בברכה כל אדם, מבקרים ותומכים כאחד. ישראל היא המדינה היחידה במזרח התיכון שבה אנשים יכולים להביע את דעתם בחופשיות”.

בשב”כ מסרו בתגובה: “שירות הביטחון הכללי פועל אך ורק בהתאם לייעודו על פי חוק ולמען ביטחון המדינה. עיכובו בנתב”ג של מר ביינרט בוצע בשל טעות בשיקול הדעת של הגורם המקצועי בשטח. אנו מצרים על עוגמת הנפש שנגרמה למר ביינרט. ראש שירות הביטחון הכללי הנחה לתחקר את המקרה”.

יו”ר האופוזיציה ציפי לבני בתגובה: “ריבוי האירועים הוא בלתי נסבל. מדינת העם היהודי של נתניהו עוצרת לתשאול בנתב״ג יהודי בטיול בר מצווה. אין גבול. דרשתי לזמן דיון דחוף בוועדת המשנה למודיעין בעניין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות