שניהם מאותו הכפר: המחבל יצא מכפרו של רוצח משפחת סלומון הי”ד

המחבל קפץ מעל הגדר ודקר את שני האנשים הראשונים בהם נתקל • אזרח ששמע את הצעקות וחשב שמדובר בקטטה, ירד לרחוב ותוך כדי שנדקר שלף את אקדחו הפרטי והרג את המחבל • עו"ד חיים בלייכר, המייצג את בני משפחת סלומון: "מי שלא נענה לזעקת הקורבנות - לא יוכל לרחוץ בניקיון כפיו"
חיים טוויל
ט"ו אב התשע"ח / 26.07.2018 23:54

צה”ל פרסם הערב (חמישי) כי המחבל בן ה-17 שביצע את פיגוע הדקירה ביישוב אדם, הוא תושב הכפר כובר – ממנו יצא גם המחבל שביצע את הטבח בנווה צוף-חלמיש ורצח שלושה מבני משפחת סלומון הי”ד, לפני שנה.

על פי התחקיר הראשוני, המחבל הצליח לקפוץ מעל גדר הביטחון של היישוב, ודקר את שני האנשים הראשונים שנתקל בהם.

אזרח שעבר במקום והבחין במתרחש, שלף את נשקו האישי וירה במחבל למוות.

לפני כן עוד התפתח בין השניים עימות שבו נפצע האזרח באורח קל.

דובר צה”ל אמר כי המחבל הגיע עם סכין בלבד, ללא ציוד נוסף או מסמכים.

על פי דיווחים פלסטיניים, הדוקר הוא מוחמד טארק יוסף מכובר.

מקורות פלסטיניים לא רשמיים פרסמו פוסט אחרון שכתב המחבל בחשבון הפייסבוק שלו, ובו נכתב: “לאחר כל העושק שאליו נחשפים הפלסטינים – הרצח, הגירוש וגניבת האדמות בכוח, העם הפלסטיני שותק ולא מזיז אצבע. יש כאלו שמחזיקים בנשק ויושבים וצופים במעשי הטבח, והם הבוגדים בעצמם”.

בפוסט פונה המחבל לפלסטינים: “אל תמכרו את דם השהידים שלכם ואל תתביישו בעצמם – העם שלכם בעזה ובירושלים מתקומם ואתם – מה אתם עושים כשאתם מנסה להשקיט את ההתנגדות הזו? זהו זמן המהפכה”.

הוא  הוסיף: “כשתאחז בנשק ובכדור תזכור שיש כאן אויב שצריך לשים בגופו את הכדורים, תזכור שיש ילדים בעזה שסובלים את הסבל הגדול ביותר”.

מהמועצה האיזורית  בנימין נמסר: לאחר סריקות מבית לבית, הסתיים אירוע שהחל לפני למעלה משעה, כאשר מחבל כבן 16 מהכפר כובר – שממנו יצא המחבל שביצע את הטבח במשפחת סלומון מנווה צוף לפני כשנה – חדר ליישוב אדם ודקר שני אנשים. אזרח נוסף ששמע את הצעקות וחשב שמדובר בקטטה, ירד לרחוב ותוך כדי שנדקר שלף את אקדחו הפרטי והרג את המחבל. הוא נפצע קל.

כוחות החירום עדיין נמצאים ביישוב, וצה”ל מתגבר את הכוחות בגזרה.

ראש המועצה אבי רואה אמר: “אחת לתקופה אנו מקבלים תזכורת שעדיין אנו נלחמים על הבית, דווקא התקופה האחרונה היתה תקופה יחסית שקטה, ושוב אנו מקבלים את התזכורת שהמאבק על הבית עדיין נמשך.

“מדובר ביישוב עירוני, גדול, מבוסס, סמוך מאד לירושלים, ולא באיזה ישוב קטן ומרוחק. אבל אנחנו נמשיך בדרך שבה אנו הולכים – לבסס לפתח ולהגדיל את ההתיישבות. המועצה נותנת סיוע ליישוב ולמשפחות הנפגעים בכל הנדרש. אנו מחזקים את היישוב אדם בשעה קשה זו”.

עו”ד חיים בלייכר אשר ייצג את משפחת סלומון לאחר הטבח בנווה צוף בעתירה לבג”ץ שדרשה להורות מצה”ל להרוס את כל בית המחבל אשר ביצע את הפיגוע, הגיב הערב (חמישי) לפיגוע הדקירה בישוב אדם.

בלייכר הזכיר כי משפחת סלומון זעקה שוב ושוב כי ישנו חשש שמעשהו של המחבל ישמש דוגמא למחבלים נוספים שיקבלו השראה ממעשהו.

הוא ציין, כי בית משפחתו של המחבל שביצע את הטבח, אותה משפחה שתמכה וסייעה לו בפיגוע לא רק שלא נהרס אלא באישור צה”ל ובג”ץ יבנה מחדש מכספי תמיכה בטרור.

“מי שלא נענה אז לזעקת הקורבנות ולזעקתה של מיכל סלומון לפני השופטים, אשר דרשה בדמעות להרוס את בית המחבל הרס מלא ולמנוע את המשפחות השכולות הבאות, לא יכול לרחוץ בניקיון כפיו”, אמר.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כובר כמקור פאתולוגי ליצירת טרור :
    27/07/2018 00:21
    ישורון
  1. מכפר כובר יצא גם המחבל, שרצח בצוף חלמיש , שלושה ממשפחת סולומון ; בלית ברירה , יש לצמצם למינימום את אספקת המים והחשמל לתושבי כפר כובר ; לפחות למשך שנה ; וכמו כן להמשיך את צמצום אספקת המים והחשמל ; עד שיפצו כספית , את משפחות הנרצחים .

  2. הכותרת זה שיר זיכרון לחללי צה"ל הקדושים
    27/07/2018 10:33
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. נא לערוך את הכותרת.

  4. לשים את כל תושבי הכפר על הסלעים
    27/07/2018 11:09
    ארנון יששכר
  5. הזדמנות טובה לפנות את כל הכפר הרקוב הזה.אפשרות יפה להשליך אותם עם הסלעים שזרקו אל מעבר לגדר המערכת ברמת הגולן . אסד כבר ידע איך לופל בהם.