הבחין ב”מתנחלת” בתחנת אוטובוס בעפולה, דקר 9 דקירות ונמלט • צפו במרדף

כתב אישום הוגש נגד המחבל מג'נין שדקר את שובה מלכה בת ה-18 בעפולה • מהחקירה עולה: סיים את הדקירה רק לאחר שהיה בטוח שגרם למותה • כנן לרצוח את אחד השוטרים באמצעות הסכין השניה
חיים טוויל
ט"ו תמוז התשע"ח / 28.06.2018 12:10

חוקרי משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי סיימו את מלאכת איסוף הראיות כנגד המחבל נור אלדין שנאוי, בן 20 מג’נין, בגין ניסיון לרצח של שובה מלכה בת ה-18, בתחנת האוטובוס בעפולה לפני כשבועיים.

הבוקר (חמישי) הגישה פרקליטות מחוז צפון  כתב אישום נגדו ובקשה למעצרו עד תום ההליכים.

בתאריך 11.6.18, סמוך לשעה 11:50, התקבלה הודעה במוקד 100 של המשטרה על בחורה צעירה שהתמוטטה סמוך לקפה ארומה בעיר עפולה, כשעל גופה מספר סימני דקירה.

כוחות משטרה גדולים, לוחמי משמר הגבול ומסוק משטרתי הוזנקו למקום האירוע והחלו בביצוע סריקות ופריסת מחסומים.

מחקירה ראשונית עלה כי הקורבן, בחורה דתיה ממגדל העמק, הספיקה לומר לפני שהתמוטטה סמוך לבית הקפה כי היא נדקרה על ידי חשוד בעל חזות מזרחית.

כחצי שעה ממועד האירוע התקבלה במוקד 100 הודעה מאזרח שדיווח כי הוא הבחין בצעיר שצועד רגלית בצורה מחשידה, סמוך לתחנת הדלק ביציאה מעפולה, והוא כרגע עולה על מונית.

כוחות המשטרה, במקביל לשיחה עם האזרח שהחל לעקוב אחר הנסיעה של המונית, הוזנקו למקום והבחינו בחשוד יורד מהמונית ומתחיל לרוץ לכוון הבתים, סמוך לרחוב ירושלים.

השוטרים קראו למחבל לעצור, אך הוא הסתובב לעברם כשבידו סכין יפנית. השוטרים ניטרלו אותו והוא נעצר.

פיגוע דקירה בעפולה

צילום: דוברות המשטרה

כוחות המשטרה ושרות הביטחון הכללי המשיכו לפעול במחסומים ובעיר כדי לוודא שלמפגע אין סייענים נוספים.

מחקירה משותפת של שירות הביטחון הכללי והמשטרה עלה, כי המחבל נכנס לישראל בפברואר 2018 במסגרת טיול, ונשאר בישראל ללא אישורים כחוק, כשהוא עובד בעבודות טייח באזור נצרת עלית ואיכסאל.

בשלב מסוים  גמלה בליבו החלטה לבצע פיגוע במדינת ישראל כנגד חיל או אדם דתי, ולצורך כך אף הצטייד בשתי סכינים.

עוד עלה מהחקירה, כי במועד הארוע, בעת שהיה בדרכו לביתו בג’נין, הבחין בשובה מלכה, שנראתה לו בעלת חזות יהודית-דתית (לדבריו, “מתנחלת”) בתחנת האוטובוס, והחליט כי זו ההזדמנות לבצע את הפיגוע אותו תכנן עוד קודם לכן.

הוא המתין לשעת הכושר כשהיא תהיה לבדה, ניגש איליה מאחור ודקר אותה 9 דקירות בפלג גופה העליון, ולאחר שסבר כי גרם למותה של הנערה – נמלט מהמקום.

כשהבחין המחבל כי שוטרים דולקים אחריו, תכנן לרצוח את אחד השוטרים באמצעות הסכין השניה, אך עוד לפני שעלה בידו לבצע את זממו הוא נוטרל.

לפי כתב האישום, שינאוי ביצע את המעשה כנקמה על מות שניים מחבריו בשעה שניסו לבצע פיגוע במחסום חווארה.

לפי הודעת המשטרה, המחבל אמר כי הרקע למעשה הוא בידוק ביטחוני שעברה אימו על ידי שוטרים חובשי כיפה בכניסה לאזור הר הבית בחג הרמדאן בשנת 2017, ומאז שנאתו כלפי יהודים דתיים גברה.

היום, כאמור, בסיום חקירה יסודית פרקליטות מחוז צפון הגישה כנגד הנאשם כתב אישום חמור בגין עבירות של: ניסיון לרצח בנסיבות מעשה טרור, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות בנסיבות מעשה טרור, הכנה למעשה טרור, כניסה לישראל שלא כחוק והחזקת סכין למטרה בלתי כשרה ובמקביל הוגשה נגד הנאשם גם בקשה למעצרו עד תום ההליכים.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שובה בת מיכל מנותחת לאחר החמרה
    28/06/2018 13:37
    חנה
  1. אנא להתפלל להצלחת הניתוח והחלמתה המהירה

  2. זה בגלל חידוש גזירת הגיוס
    28/06/2018 13:43
    חידוש גזירת הגיוס
  3. זה בגלל חידוש גזירת הגיוס