מנהלת מוסד חרדי הושעתה: חשד שקיימה קשר אסור עם תלמידות

אתר ynet חשף פרשה המתנהלת תחת צו איסור פרסום: שתי תלמידות ממוסד חינוכי חרדי בצפון התלוננו כי ניהלו מערכות קשרים פוגענית עם המנהלת • משרד החינוך: "היא הושעתה מתפקידה" • עורכת דינה של המנהלת: "מכחישה את כל העבירות שמיוחסות לה"
חיים טוויל
י"ג תמוז התשע"ח / 26.06.2018 19:37

סערה גדולה מתחוללת בימים אלו במוסד חינוכי בצפון ובמשרד החינוך, בעקבות פרשה שבמרכזה חשד לקשרים אסורים בין מנהלת המוסד החינוכי ותלמידות. כך חשפו היום (שלישי) אדיר ינקו ואריאלה שטרנבך באתר ynet.

במשרד החינוך מגדירים את הפרשה, הנחקרת במשטרה, “קיצונית בחומרתה”. המנהלת נחקרה, הושעתה ונשלחה למעצר בית ממושך. צו איסור פרסום הוטל לפני כחודש על פרטי הפרשה.

לפי גורמים המעורים בפרטי המקרה, שתי תלמידות לשעבר במוסד התלוננו על כך שניהלו מערכות קשרים פוגענית עם המנהלת, והיו שכינו את מערכות הקשרים הזו  “אובססיביות”.

לפי הדיווח ב-ynet, נבדק גם אם ייתכן שתלמידות נוספות נפלו קורבן, כולל כאלו הלומדות במוסד כיום.

במשרד החינוך מדגישים כי המנהלת הושעתה מתפקידה עם קבלת התלונות וכי עודדו את התלמידות להתלונן. מנגד, גורמים אחרים אומרים כי המוסד המופעל על-ידי רשת חינוכית חרדית מסרב לשתף פעולה עם המשרד, וכי “הפרשה מושתקת בתוך המשרד מסיבות פוליטיות”.

המפקחת מטעם משרד החינוך גלגלה בשיחה עם כתבי ynet את האחריות על רשת החינוך.

תלמידה לשעבר יצאה להגנת המנהלת החשודה בשיחה עם ynet: “למדתי שם לפני 10 שנים. היא אישה מדהימה, אחת הנשים שאני הכי מעריצה בחיים. היא עזרה לנו בשעות לא שעות בכל תחום ועניין. אין לי מושג מאיפה הביאו עליה סיפורים כאלה. ניסיתי לשחזר אחורה לראות אם היה שם משהו…  שלא שמתי לב אליו, וזה פשוט לא קיים. היא עזרה לי ממש בחיים, לי ולעוד לא מעט בנות, גם הרבה אחרי שסיימנו את הלימודים”.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה ל-ynet: “בעקבות החשדות המיוחסים למנהלת, לא שבה המנהלת לתפקידה והיא הושעתה מתפקידה. במקביל, הנושא הועבר באופן מיידי לחקירת משטרה. המשרד פועל בשיתוף עם כל הגורמים הרלוונטיים כדי ללוות את הטיפול בתלמידות בפרט ובקהילת בית הספר בכלל”.

עו”ד יפעת כהן, המייצגת את החשודה אמרה ל-ynet: “הלקוחה שלי מכחישה את כל העבירות שמיוחסות לה. מדובר במי שפעלה כדמות אם עבור התלמידות שלה וביתה היה פתוח לכל בעיה שהתעוררה אצלן. הלקוחה שלי שוהה תקופה ארוכה במעצר בית ולא נחקרה למעלה מחודש וחצי מאז חקירתה הראשונה ואני סבורה שאם יש דברים בגו, הייתה פועלת היחידה החוקרת למצות את החקירה ולהגיש נגד הלקוחה שלי כתב אישום”.

היא הוסיפה: “לא זו אף זו, העובדה שטרם נחקרה מדברת בעד עצמה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אמא ואשת טיפול וערבוב
    26/06/2018 21:52
    אלקי
  1. זה נראה שהמנהלת הזאת התנהלה לפי הספרות הטיפולית ההזויה והשרלטנית שקיימת היום וזה מה שיצא ממנה. בית של מנהלת לא יכול להיות פתוח לכל אחת. בדיוק כמו בכת עם המטפל הרוסי שאוהב את המטופלים והתלמידים שלו ומעוות את הכל