‘כל בוקר אני מתפלל על המשפחה. אבל לקב”ה יש תכנונים אחרים’

הצעירים שנספו אתמול באסון בנחל צפית בערבה מובאים למנוחות • אמא של אלה אור ע"ה האשימה: "הבטיחו לי שהכל יהיה בסדר ומאובטח. אבל שום דבר לא בסדר" • בית המשפט האריך בחמישה ימים את מעצרם של ראש המכינה 'בני ציון' ומדריך • הנשיא: ״כמה עצב שוטף היום את המדינה"
יוני גרין
י"ב אייר התשע"ח / 27.04.2018 14:29

שבעה נערים ונערות מבין 10 ההרוגים באסון השיטפון בנחל צפית הובאו היום (שישי) למנוחות.

שלוש הרוגות נוספות יובאו למנוחות ביום ראשון: רומי כהן ע”ה, תושבת המושב מאור, תובא ביום ראשון בשעה 12:00 בבית העלמין במושב מאור; גלי בללי ע”ה, תושבת גבעתיים, תובא למנוחות ביום ראשון בשעה 13:00 בבית העלמין בנחלת יצחק; עדי רענן ע”ה, תושבת היישוב מכמורת תובא למנוחות ביום ראשון בבית העלמין ביישוב בשעה 18:00.

אלה אור ע”ה, תושבת מעלה אדומים, הובאה למנוחות בבית העלמין במישור אדומים.

בהלווייתה של אלה ע”ה אמרה אמה שרית בדמעות: “לא הספקתי לראות אותך ברביעי אחר הצהריים כשארגנת את התיק לטיול הגיבוש. איזה גיבוש, 10 ילדים הלכו. התעכבתי קצת בבית הספר: בהתחלה לא הסכמתי שתחתמי בשמי על אישורי היציאה. שלחת לי את הטלפון של המדריכה. דיברתי איתה. איך במזג אוויר כזה סוער? כל הארץ סוערת? לא קיבלתי תשובות”.

האם המשיכה: “הבטיחו לי שהכל יהיה בסדר ומאובטח. אבל שום דבר לא בסדר. בערב עדכנת אתי שאתם לנים בעין תמר. שלחת לי תמונה בבוקר באוהל וכתבת לי לא לדאוג. ביקשתי ממך שלא תעמיסי על הגב. מאז לא ענית לי יותר. הלכת, אלה שלנו”.

האב איציק ספד: “זכינו בך לפיקדון רק ל-18 שנה. אהבת את ארץ ישראל, והאדמה קראה לך לשוב מהר מדי אליה, וכעת אנחנו קוברים אותך בטרם עת באדמה הקדושה הזאת”.

אחיה של אלה, רועי, ספד: “איך נפרדים? איך אומרים שלום? איך מתמודדים עם העובדה שרגע את כאן, ורגע את כבר לא חוזרת. לנצח תישארי צעירה. אלה תמיד רצתה שכולנו נהיה מאוחדים, זו הצוואה שלה. היא רצתה עולם הרבה יותר טוב”.

הלווייתה של יעל סדן ע”ה, תושבת ירושלים, הובאה למנוחות בבית העלמין בגבעת שאול בירושלים. גם מעיין ברהום ע”ה מירושלים הובאה למנוחות בגבעת שאול.

הלווית אלה אור

הלוויתה של מעיין ברהום ע”ה. צילום: הדס פרוש, פלאש90

אביה של יעל סדן הספיד אותה: “תנוחי על משכבך ילדתי. תהיי נשמתך צרורה בצרור החיים אמן. כל בוקר הייתי אומר פרק תפילה שתמיד הייתי מקדיש שורה לכל בני המשפחה. אני מברך כל בוקר ומתפלל שישמור לי על המשפחה. אבל כנראה לקדוש ברוך הוא יש תכנונים אחרים. אתם לא יודעים איזו ילדה היא… הכל נגדע, נגמר. איזה מן חיים אלה שנקטעים באיבם? ככה סתם? בלי שום סיבה? לא אראה עוד את ילדתי, את בתי האהובה? אני אוהב אותך ילדה שלי”.

הלווייתו של צור אלפי ז”ל נערכה בבית העלמין במזכרת בתיה; שני שוהם ע”ה משוהם נטמנה בבית העלמין בית עריף; אגם לוי ע”ה ממושב חירות תובא למנוחות בבית העלמין לב השרון תל מונד; אילן בר שלום ע”ה מראשון לציון תיטמן בשעה 14:30 בעיר.

בית משפט השלום בבאר שבע האריך את מעצרם של ראש מכינת ‘בני ציון’ יובל כאהן והמדריך אביב ברדיצ’ב בחמישה ימים.

השניים חשודים בגרימת מוות ברשלנות של עשרת בני הנוער.

הלווית אלה אור

בהלווייתה של אלה אור ע”ה. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב בחשבון הפייסבוק שלו: “מדינת ישראל אבלה על החיים הצעירים והמבטיחים שנגדעו באסון הכבד אתמול בערבה. כולנו מחבקים את משפחותיהם של אלה אור ממעלה אדומים, רומי כהן ממושב מאור שבשרון, מעיין ברהום מירושלים, אגם לוי ממושב חרות, גלי בללי מגבעתיים, עדי רענן ממושב מכמורת, שני שמיר משוהם, אילן בר שלום מראשון לציון, צור אלפי ממזכרת בתיה ויעל סדן מירושלים. כמה גדול הכאב. יהי זכרם ברוך”.

נשיא המדינה ראובן ריבלין כתב: ״כמה עצב שוטף את המדינה הבוקר. את כולנו. איבדנו ילדים מופלאים, העידית שבנוער שלנו. מלאי הבטחות מלאי ציפיות והלב נשבר. אני שולח למשפחות כולן חיבוק אמיץ ומתפלל יחד עם העם כולו שתדעו ימים שמחים יותר, של נחמה. אני מבקש להודות לכל צוותי ההצלה, לצה״ל, למשטרת ישראל, למתנדבים, על יממה קשה של עבודת קודש”.

בהלוויות של אלה אור ומעיין ברהום. צילומים: יונתן זינדל והדס פרוש
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות