היוצא בשאלה ששרף תפילין ופרסם סרטון מזעזע עוכב לחקירה ושוחרר

חשיפת חרדים 10: דניאל עמרם, היוצא בשאלה שזעזע את הרשתות החברתית כשפרסם סרטון בו תועד שורף תפילין - עוכב ושוחרר בתנאים מגבילים • המשטרה: "החקירה נמשכת ובהמשך יישקל הגשת כתב אישום" • עו"ד איתמר בן גביר: "מברך על העיכוב, אך לא די. יש לעצור אותו עד תום ההליכים נגדו"
יוני גרין
י"ט שבט התשע"ח / 04.02.2018 16:25

בעקבות חשיפת חרדים 10: דניאל עמרם, היוצא בשאלה שזעזע את הרשתות החברתיות, כאשר פרסם סרטון בו הוא נראה שורף זוג תפילין – עוכב היום (ראשון) לחקירה במשטרה.

מהמשטרה נמסר: “בתאריך 2.2 הובא לידיעת המשטרה סרטון שהופץ ברשתות החברתיות בו נראה חשוד פוגע בתשמישי קדושה. משטרת ישראל חקרה במהירות, תוך הפעלת אמצעים מהמישור הגלוי והסמוי, שהובילו עוד באותו יום לאיתור זהותו של החשוד, בן 21 מבני ברק,ולחקירתו בתחנת דן”.

בתום החקירה הוא שוחרר בתנאים מגבילים. לפי המשטרה, “החקירה נמשכת ובהמשך יישקל הגשת כתב אישום”.

במשטרה אומרים: “רואים בחומרה פגיעה בערכי הדת ובמסורת ולא תאפשר ביזוי של מסורות דתיות. המשטרה תחקור בנחישות ותמצה את הדין עם העוברים על החוק”.

עו”ד איתמר בן גביר, שדרש מהיועץ המשפטי לעצור את עמרם, מוסר בתגובה לעיכובו לחקירה: “כבר ביום שישי פניתי ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לעצור את שורף התפילין ואני מברך על העיכוב, אך לא די בכך ויש לעצור אותו עד תום ההליכים נגדו”.

בן גביר הוסיף: “היחס אליו צריך להיות בדיוק היחס שמקבל נער גבעות ששרף קוראן” .

עוד בנושא: סרטון מזעזע: חוזר בשאלה שרף התפילין כ’נקמה’ בחוק המרכולים

כפי שדווח בחרדים 10, עו”ד איתמר בן גביר, יועצה המשפטי של תנועת עוצמה יהודית, פנה שעות ספורות קודם כניסת השבת, במכתב דחוף ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בו דרש לפתוח בחקירה ולעצור את דניאל עמרם.

גם עו”ד מיכאל ליטווק שיגר מכתב בשם שי שמאי גליק, מנכ”ל עמותת בצלמו, אל היועץ, ובו דרישה לפתוח בחקירה פלילית בשל “פגיעה גסה ברגשות דת”.

הפרשה, שנחשפה באתר חרדים 10, עוררה סערה גדולה ברשתות החברתיות, לאחר שבסרטון נראה עמרם, תלמיד ישיבה יוקרתית לשעבר בבני ברק – כשהוא שורף את התפילין.

בפוסט שהעלה לרשת החברתית כתב עמרם, המתגורר בגבול רמת גן בני ברק, כי שרף את הכלי היהודי הקדוש כמחאה על מה שכינה”הכפייה הדתית”, וכ’נקמה’ בחוק המרכולים.

בשיחה עם חרדים 10 באותו ערב אמר עמרם כי הוא לא מתחרט על המעשה: “לא. זאת הייתה בחירה ואני לא מתחרט על בחירות שלי, רק על בזבוז זמן כשכופים אותי”.

הסרטון  גרף בתוך זמן קצר מאות תגובות סוערות, חלקן עם קללות, בהן הביעו הגולשים – בהם חילונים רבים – את מחאתם על המעשה המזעזע.

“אני לא האדם הכי דתי, לא האדם הכי צדיק”, כתבה שריל יפה, “אבל שראיתי את זה התחלתי לבכות”.

יממה אחר כך פרסם עמרם סרטון נוסף בדף הפייסבוק שלו, בו טען: התפילין לא נשרפו. לדבריו, הוא מבקש ‘להטיל פצצה’ ולהודיע כי התפילין לא נשרפו. “תראו, אולי יש בהם קצת כזה של שריפה אבל הם לא נשרפו”.

דניאל עמרם

דניאל לפני שיצא בשאלה. באדיבות המצלם

עמרם הוסיף כי מלבד זאת, לא היו בתפילין פרשיות. “אין כאן כלום, קניתי את הבתים של התפילין הללו במאה שקל ואין להן כל קדושה מבחינה הלכתית, רק בתים שהיו בהם פעם פרשיות יש בהם קדושה, אין בזה שום בעייה לשרוף את זה”.

הוא סיפר שאת התפילין הפרטיות שלו החזיר להוריו, ועל כן ‘כל מה שחשבתם על הסרטון כל הבלגן כל הארבע אלף חמש מאות קללות מיותרות לחלוטין’.

אז למה עשית את זה? נשאל הצעיר והשיב: “זה היה נצרך הדבר הזה, אני בטוח שזה הזיז משהו לאנשים בראש שוואללה יש אנשים לא מאמינים לא כמוכם נסו לקבל את האחר”.

בהמשך אף טען: “מה נראה לכם שאני אשרוף תפילין כשיש לי משפחה חרדית? הלכתי אליהם הבאתי להם את התפילין הישנות, אני הולך לעשות איזה בלאגן לעורר אנשים בפייסבוק, זה לא תפילין, זה לא איסור, זה לא כלום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רשע מרושע
    05/02/2018 18:19
    מזועזע
  1. מקומו בצינוק