החשוד ברצח שכנו באשדוד: “קולות דיברו מהחלון, קולות של בשר ודם”

מעצרו של אמיר בסטיקר, החשוד ברצח שכנו איתי מור ז"ל לפני שבועיים באשדוד - הוארך בשבעה ימים • פסיכיאטר קבע כי היה במצב פסיכוטי בזמן הרצח, אבל בסטיקר עצמו מתעקש: אני בריא
חיים טוויל
ט"ו שבט התשע"ח / 31.01.2018 13:47

בית משפט השלום באשקלון האריך היום (רביעי) בשבוע את מעצרו של אמיר בסטיקר, בן 24 תושב אשדוד, החשוד ברצח שכנו איתי מור ז”ל לפני שבועיים.

לפי דיווח של תמיד סטיינמן בחדשות 2,  במהלך הדיון  אמר בסטיקר כי קולות אמרו לו לבצע את הרצח. “קולות דיברו מהחלון, קולות של בשר ודם”, אמר. “איתי דיבר מהחלון. אני אומר את האמת”.

במהלך הדיון קבע פסיכיאטר, על בסיס שלוש פגישות שקיים עמו, כי בסטיקר היה במצב פסיכוטי בזמן הרצח, למרות שאין לו עבר של מחלת נפש.

לפי הדיווח, בסטיקר עצמו מתעקש שהוא בריא ומסרב להתאשפז.

חוות דעת פסיכיאטרית שהוגשה לבית המשפט אתמול המליצה להשאיר את בסטיקר באשפוז, כדי לקבוע אם הוא כשיר לעמוד לדין.

עורכת הדין עפרה סיבוני, שמייצגת את בסטיקר מטעם הסניגוריה הציבורית, אמרה: “הפסיכאטר המחוזי הגיש חוות דעת שקבעה כי בזמן האירוע החשוד היה במצב פסיכוטי קשה שהוביל לטרגדיה הנוראית. לאור מצבו הנפשי והסכנה לשלומו, הורה בית המשפט לשב”ס להעביר את החשוד לאשפוז במרכז לבריאות הנפש של שב”ס”.

איתי מור ז”ל, אב לארבעה ילדים ועובד נמל אשדוד, בן 44, נרצח כשיצא מביתו לזרוק את האשפה. על פי החשד הוא נרצח על ידי שכנו, ללא שום סיבה.

השכן החשוד ברצח גר עם הוריו בשכנות למור, ונעצר זמן קצר לאחר הרצח. בחקירתו טען כי שמע קולות שאמרו לו לבצע את הרצח: “קול פנימי אמר לי שהוא הולך להרוג אותי”.

“יכול להיות שהוא שמע קולות גם קודם, אז איפה היו כל אלה שצריכים לשמור עליו?”, אמרה האם של הנרצח לחדשות 2. “בן אדם סגור בבית שנים, יש בעיה – אף אחד לא מטפל גם לא המשפחה, כולם מסתירים ואומרים שהכל בסדר”.

לפי דיווח של מתן צורי, כתב ידיעות אחרונות ו-ynet בדרום,  אמרה אימו של החשוד ברצח: “אני בוכה על ארבעת הילדים שנשארו ללא אבא. הבן שלי במצב נפשי רע. לא מעכלת”.

לדבריה, “בשלושת הימים האחרונים הוא לא אכל ולא ישן. רק למד תורה ושמע הרצאות של הרב אמנון יצחק”.

אחד השכנים צוטט בערוץ 10 לאחר הרצח: “מדובר בבחור צעיר כבן 24 שחזר לפני כמה שנים בתשובה ומאז התנהג בצורה מוזרה. כולם ידעו שמשהו לא בסדר אתו. לא היה לאיתי ויכוח איתו בעבר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות