בפעם השנייה בחודש: ניסוי ב’חץ 3′ בוטל ממש ברגע האחרון בשל תקלה

הניסוי הופסק בעקבות בעיה בהעברת נתונים שהתגלתה במערך הניסוי הקרקעי • לפני כחודש אירעה תקלה אחרת - שתוקנה • משרד הביטחון: "אין השפעה מבצעית על המערכת"
חיים טוויל
כ"ג טבת התשע"ח / 10.01.2018 13:03

משרד הביטחון הפסיק היום (רביעי) ניסוי מתוכנן בפיתוח בחינת שיפורים עתידיים במערכת ההגנה הרב-שכבתית ‘חץ 3′, בשל בעיה בהעברת הנתונים שהתגלתה במערך הניסוי הקרקעי.  בעקבות כך טיל המיירט לא שוגר ומהנדסי הניסוי החליטו להפסיקו. כך דווח בצהרים (רביעי) ב’כאן’.

מטרת הניסוי הייתה ליירט מטרה המדמה איום איראני עתידי, הנמצא בגובה רב ובמרחק מאות קילומטרים. הניסוי היה אמור לבחון מערכות חדשות ומנגנונים חדשים במערכת החץ 3. בניסוי השתתפו גם נציגים מ’הסוכנות להגנה מפני טילים’ האמריקנית.

ראש ‘מנהלת חומה’ במשרד הביטחון, משה פתאל, אמר בעקבות הפסקת הניסוי: ״לניסוי אין השפעה על המערכת המבצעית. אלה נהלי ניסוי, אבל בפעילות מבצעית המיירט היה יוצא כמתוכנן”.

ממשרד הביטחון נמסר: “לאירוע אין השפעה על מערכת הנשק המבצעית חץ 2, המופעלת מזה שנים על ידי מערך ההגנה האווירית בחיל האוויר, ולא על מערכת חץ 3 שנמסרה לחיל האוויר בינואר 2017”.

במערכת הביטחון ל’כאן’: “נצטרך ללמוד לעומק ולברר מה בדיוק קרה ולבצע ניסוי נוסף”.

גורם במערכת אמר עוד: “אנחנו לא לוקחים סיכונים. הייתה בעיה בהעברת הנתונים,  ולכן המיירט לא יצא. אם התצורה הייתה מבצעית, למשל במקרה של איום איראני,  המיירט היה יוצא”.

לפני כחודש הופסק ניסוי נוסף של המערכת, בשל תקלה אחרת.

הבעיה שהתגלתה אז אותרה ותוקנה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות