החל מהלילה: במד”א מצמצמים את הפעילות ביו”ש בגלל 5 מיליון ש”ח

הארגון הודיע למשרד הבריאות של שינוי בפעילותו בשל היעדר תקצוב: כבר מהלילה תופסק הפעילות בחלק מנקודות ההזנקה • בתגובה: ארגון איחוד הצלה מציע להתפרס ביישובים ולתת מענה
חיים טוויל
י"ד טבת התשע"ח / 31.12.2017 23:41

ארגון מגן דוד אדום  מצמצם החל מהלילה משמעותית את פעילותו בשטחי יהודה ושומרון נוכח אי העברת תקציב בגובה חמישה מיליון שקלים ממשרד הבריאות. בעקבות כך, תופסק הפעילות בחלק מנקודות ההזנקה.

הארגון הודיע למשרד הבריאות על השינוי במכתב ששיגר.

“בהמשך לפניות חוזרות ונשנות, הבטחות שונות ולדיון בוועדת הכספים של הכנסת, לא הוסדר נושא תקצוב פעילות מד”א באיו”ש”, נכתב במכתב. “נבקשכם לתאם עם ראשי הישובים את המענה במקומות בהם השירות לא יפעל, וכן להיערך להפסקת כלל הפעילות הממומנת באיו”ש בהמשך”.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: “הנושא מחייב מענה ונמצא בטיפול המשרד למול כל הגורמים הרלוונטיים, גם למול ועדת הכספים של הכנסת, עד למציאת פתרון”.

בתוך כך, ארגון איחוד הצלה הודיע הערב ליו”ר מועצת יש”ע חננאל דורני, כי מתנדבי הארגון יסכימו להתפרס ביישובי יהודה ושומרון. סמנכ”ל איחוד הצלה, דב מייזל, כתב לדורני: ”לאור הודעת הנהלת מד”א כי החל מהלילה, 2018.1.1, תופסק/תצומצם פעילות נקודות ההזנקה של מד”א ביו”ש, אנו באיחוד הצלה מציעים את עזרתנו ליישובים המעוניינים בכך.

“במידה והדבר נדרש, נשנע אמבולנסים ומתנדבים שיתפסו כוננות בישובים ובמידת הצורך יבצעו פינוי של חולים או פצועים לבתי החולים”.

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נראה את מד"א לא נותנים שרות ל:-
    01/01/2018 08:49
    ניצן
  1. ישובי ישמעאלים ו/או שכונות הטייקונים והצפונבונים….

  2. צימצום בעקבות העידר תקציב או התייפיפות
    01/01/2018 14:10
    שלום
  3. אם הבעיה תקציבית למה לא מצמצים בתוך הערים ששם יש גם נגישות גדולה יותר למרפאות ולבתי חולים?
    למה מצמצים רק ביו”ש??? ששם כידוע הנגישות קשה יותר למרפאות וחובשים.
    כנראה זו החלטה פוליטית
    מד”א – פשוט בזיון