נשיא איראן דיבר על ההפגנות וכעס על טראמפ: לא צריך את הסימפטיה שלו

נשיא איראן חסן רוחאני התייחס לראשונה למחאות ברחבי המדינה: "האזרחים חופשיים לחלוטין להפגין ולבקר את הממשלה" • על נשיא ארה"ב טראמפ: "העם האירני לא זקוק לסימפטיה ממי שקורא להם טרוריסטים"
דוד ליבוביץ
י"ג טבת התשע"ח / 31.12.2017 20:52

נשיא איראן חסן רוחאני התייחס היום (ראשון) לראשונה למחאות ברחבי הרפובליקה האסלאמית, ותקף במהלך ישיבת קבינט את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

“העם האיראני לא זקוק לסימפטיה ממי שקורא להם טרוריסטים”, תקף. “האיראניים מבינים שישנן סיטואציות רגישות, אנו נפעל בהתאם לאינטרסים של אירן”.

בדברים שמסר לחברי ממשלתו, אמר רוחאני – שנבחר לכהונה שנייה ברוב גדול בחודש מאי, אך אכזב גם את תומכיו בשל חוסר השיפור במצב הכלכלי חרף הסכם הגרעין – כי “האזרחים חופשיים לחלוטין להפגין ולבקר את הממשלה”.

אולם, הוא הזהיר: “הממשלה לא תפגין סובלנות כלפי מי שיפגע ברכוש ציבורי, יפר את הסדר הציבורי ויצור כאוס בחברה”.

בהמשך הוסיף רוחאני: “העם האיראני מבין את המצב הרגיש שבו המדינה נמצאת, כמו גם האזור שבו אנו חיים. בניגוד למה שדווח, הביקורות הן לא רק כלפי הממשל ואינן סביב סוגיות כלכליות בלבד, אלא גם סביב חוסר שקיפות ושחיתות. חשוב להבהיר שאנחנו נפעל בסופו של דבר רק בהתאם לאינטרס הלאומי שלנו”.

אחרי שלושה ימים של הפגנות, שאתמול הפכו לאלימות עם מותם של שני מפגינים במערב המדינה, הטילו הרשויות הגבלות על השימוש ברשתות החברתיות טלגרם ואינססטגרם, המשמשות אמצעי תקשורת חיוני בין מתנגדי המשטר.

לפי המשטרה, כ-200 איש שהשתתפו בהפגנות בטהראן נעצרו הלילה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות