128 מדינות נגד הכרה בי-ם • היילי: למה ישראל נשארת בגוף העוין הזה

128 מדינות הצביעו בעד ההחלטה לגנות את הכרזת טראמפ, 9 מדינות התנגדו ו-35 מדינות נמנעו • היילי הצהירה: ''אמריקה תעביר את השגרירות לירושלים. שום הצבעה באו"ם לא תשנה את זה" • תקפה: "נזכור את היום הזה כשמדינות יבקשו מאיתנו כסף"
נתן פרל
ג' טבת התשע"ח / 21.12.2017 19:57

העצרת הכללית של האו”ם גינתה הערב (חמישי) את ההכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל.

128 מדינות הצביעו בעד ההחלטה לגנות את הכרזת הנשיא דונלד טראמפ, תשע מדינות התנגדו להחלטה ו-35 מדינות נמנעו.

מלבד ארה”ב וישראל, נגד ביטול ההכרה האמריקנית הצביעו המדינות טוגו, מיקרונזיה, איי מרשל, הונדורס, גוואטמלה, נאורו ופלאו.

בין המדינות שנמנעו היו פולין, רומניה, צ’כיה, אוסטרליה, קנדה, קרואטיה, ארגנטינה, רואנדה, פרגוואי, הפיליפינים, לטביה, ג’מייקה, האיטי, קולומביה, בוסניה הרצוגובינה, קמרון, פיג’י, בנין ובהוטן.

בישראל דוחים את החלטת האו”ם ובמקביל מביעים שביעות רצון מהמספר הגבוה של המדינות שלא הצביעו בעד ההחלטה.

מלשכת ראש הממשלה נתניהו נמסר: ”ישראל מודה לנשיא טראמפ על עמדתו החד משמעית בעד ירושלים ומודה למדינות שהצביעו יחד עם ישראל, ביחד עם האמת”.

שגרירת ארה”ב באו”ם, ניקי היילי, נאמה קודם ההצבעה והשמיעה מסר חריף כלפי המדינות שיצביעו בעד הגינוי.

”אמריקה תעביר את השגרירות לירושלים, זה מה שהעם האמריקאי רוצה וזה מה שיהיה’,’ אמרה היילי. ”שום הצבעה באו”ם לא תשנה את זה. אבל היא כן תשנה את האופן שבו ארה”ב רואה את האו”ם ואת המדינות שלא מכבדות אותנו”.

לדבריה, היחס של האו”ם לישראל מאיים על האמינות של המוסד הזה: ”אני תוהה מדוע ישראל בוחרת להישאר חברה בגוף העוין הזה”.

‘היא הוסיפה: ‘ארה”ב היא התורמת הגדולה ביותר לאו”ם, אבל אהיה כנה, כאשר אנו תורמים יש לנו ציפייה שיכירו בכך ויכבדו אותנו. כאשר מתקיפים אותנו ככה, זה חוסר כבוד. נזכור את ההצבעה הזו כאשר מדינות יבואו אלינו ויבקשו סיוע”.

שגריר ישראל לאו”ם דני דנון הציג בנאומו בעצרת מטבע עתיק מימי בית שני שעליו כתוב “תשוחרר ציון”. לדבריו, דבר המוכיח שוב כי “הקשר שלנו (העם היהודי) לירושלים הוא בלתי ניתן להתרה”.

“זו בושה לאו”ם שאני עומד כאן ושהאירוע הזה נערך”, אמר דנון. “ירושלים היא המקום הקדוש ביותר ליהודים, ירושלים היא בירתנו – נקודה. שום דבר לא יכול לשנות זאת, היא הייתה בירתו של דוד לפני 3,000 שנים. כמה פעמים קראנו מכאן לשלום ונידחנו – כולנו הפסקנו לספור”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות