בבתים ובבית הכנסת: ירושלמי נעצר בחשד שגנב במרמה כסף מקשישים

על פי החשד, האיש היה נכנס אל ביתם של הקשישים בטענה שהוא מעוניין לעזור להם - וכשעזב גילו כי נגנב מהם כסף רב • החשוד פעל באותו דפוס פעולה בבית כנסת בו הבחין בקשישים הנמצאים במקום
חיים טוויל
י"ח כסלו התשע"ח / 06.12.2017 10:26

תושב ירושלים בן 65 נעצר אמש (שלישי) בחשד שגנב במרמה אלפי שקלים מקשישים בביתם.

החקירה נפתחה לאחר שבמשטרה התקבלו בתקופה האחרונה תלונות של מספר קשישים, לפיהן נכנס אל ביתם גבר שאינו מוכר להם, בטענה שהוא מעוניין לעזור להם – וכשעזב את ביתם גילו כי נגנב מהם כסף רב.

חוקרי המשטרה פתחו בחקירה נרחבת שהעלתה כי ככל הנראה מדובר בדפוס פעולה דומה בכלל התלונות, ופעלו לאיסוף ראיות וממצאים נוספים, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, לאיתור זהותו של החשוד.

החקירה הסמויה, שהתנהלה במשך כחודשיים, הביאה לאיתור זהותו של החשוד, לו ישנן הרשעות קודמות דומות.

אמש נעצר החשוד בביתו והובא לחקירה בתחנת לב הבירה בחשד גניבה, התחזות כאדם אחר במטרה להונות, וכניסה למגורים לבצע עבירה. במהלך החקירה הוא נקשר למיוחס לו.

מהחקירה עולה, כי על פי החשד, פעל החשוד בדפוס פעולה בו איתר קשישים ואת מקום מגוריהם, הגיע אל ביתם בטענה כי הוא מכיר אותם וביקש להיכנס על מנת לעזור להם.

בשלב זה, כך על פי החשד, ניצל החשוד את מיקומו בתוך בתיהם וגנב סכומי כסף המצטברים לכדי אלפי שקלים. רק לאחר שעזב את ביתם, גילו הקשישים שכספם נגנב.

עוד עולה החשד כי החשוד פעל באותו דפוס פעולה בבית כנסת, בו הבחין בקשישים הנמצאים במקום.

מעצרו של החשוד הוארך עד לתאריך 10.12.17.

“לשמוע עדותם של קשישים שנגנב מהם כספם היחיד המשמש אותם להתקיים בחיי היום יום, הייתה קשה ויחד עם זאת הביאה מוטיבציה רבה לפתיחה בחקירה המאומצת על מנת לאתר את החשוד”, אמרו החוקרים.

“פגיעה וגניבה בעורמה מקשישים תמימים וחסרי ישע היא מהעבירות הקשות שבבסיסן עומד ניצול מצבם הפגיע של הקשישים. המשטרה ממשיכה לפעול לאיתור קשישים נוספים, שעל פי החשד נפגעו מדפוס פעולתו של החשוד, נגדו פועלת המשטרה ביד קשה ובמלוא חומרת הדין בגין המעשים הקשים והפוגעניים שביצע בקרב אוכלוסייה רגישה ופגיעה”, נאמר בהודעת המשטרה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות