לקואליציה אין רוב לחוק ההמלצות: אלקין קורא לדחות ההצבעה בשבוע

יום לפני ההצבעה על החוק שאוסר על המשטרה לפרסם המלצות, נראה שלקואליציה אין רוב • לפחות 4 ח"כים מ'כולנו' לא יתמכו, ולא ברור אם ביטן יוכל להצביע • השר אלקין הציע: לדחות בשבוע • ב'כולנו' הגישו הסתייגות: גם אם יעבור - ייכנס לתוקף רק לאחר 90 יום, כך שחקירות נתניהו יוחרגו
אריה ריבקינד
ט"ו כסלו התשע"ח / 03.12.2017 12:07

ועדת הפנים של הכנסת, בראשותו של ח”כ דודי אמסלם, התכנסה הבוקר (ראשון) לדיון בהסתייגויות ל’חוק ההמלצות’ שהגישו חברי האופוזיציה. מפלגת יש עתיד הגישה 576 הסתייגויות לחוק, המחנה הציוני 218, וסיעת מרצ כ-100 הסתייגויות.

אלא שיממה לפני שמליאת הכנסת אמורה הייתה להצביע על החוק בקריאה שניה ושלישית, טרם ברור האם בכלל יש לקואליציה את הרוב הדרוש כדי להעביר אותו.

יחד עם זאת, היועץ המשפטי של הכנסת, עו”ד אייל ינון,המהיר הבוקר במכתב תשובה לפניות של ח”כים מהאופוזיציה, כי כל חברי הכנסת של הקואליציה, גם אלו המצויים תחת חקירות פליליות, רשאים להצביע במליאת הכנסת על חוק ההמלצות.

במכתבו מציין ינון כי חברי כנסת הנתונים תחת חקירה פלילית, ובהם ח”כ דוד ביטן, לא יוכלו להצביע בהצבעות הנוגעות לחוק שתתקיימנה בוועדת הפנים ובוועדת הכנסת.

אולם לדבריו, כל חברי הכנסת, כולל אלו הנתונים תחת חקירה פלילית, יוכלו להצביע בעד חוק ההמלצות במליאה – תוך שעליהם למסור בעניין גילוי נאות.

הבעיה של הקואליציה: בסיעת כולנו לא כולם מתייצבים מאחורי החוק: לפחות שלושה ח”כים מהמפלגה הודיעו כי יתנגדו, ואחד נוסף צפוי להימנע.

במקביל הגישה הבוקר ח”כ מירב בן ארי מ’כולנו’ הסתייגות שעלולה ‘לתקוע’ גם היא את אישורו הסופי של החוק: על פי ההסתייגות, החוק יאושר במתכונתו, אולם כניסתו לתוקף תידחה בשלושה חודשים, מה שעשוי להפוך אותו לבלתי רלוונטי בכל הנוגע לחקירת פרשת המתנות.

בעקבות כך הציע השר לאיכות הסביבה זאב אלקין  בישיבת שרי הליכוד לדחות את ההצבעה בשבוע, בשל הקושי בהשגת רוב לקואליציה.

הדיון מתקיים שלא בנוכחותו של יו”ר הקואליציה, ח”כ דוד ביטן, שהפך לחבר בוועדה, זאת מאחר שביטן נחקר בשעה זאת ביחידה להב 433 של המשטרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות