המיליארדר האוסטרלי ג’יימס פאקר העיד בחו”ל בתיק 1000 של נתניהו

אחרי חודשים שבמשטרה להשיג את המיליארדר האוסטרלי כדי לקבל התייחסותו לחשדות נגד נגד, אתמול הוא מסר עדות בפני חוקרים באוסטרלי - כאשר מאחורי הקלעים יושבים החוקרים של משטרת ישראל
אריה ריבקינד
י"ב כסלו התשע"ח / 29.11.2017 22:12

המיליארדר האוסטרלי ג’יימס פאקר מסר אתמול (שלישי) עדות ב’תיק המתנות’ ונשאל על מתנות וטובות הנאה שהעניק לראש הממשלה בנימין נתניהו, ולמשפחתו.

המליארדר האוסטרלי הצליח לחמוק במשך חודשים ארוכים מפגישה עם החוקרים, על אף מאמצים של המשטרה בישראל להביא אותו למתן עדות. הוא חשוד כי נתן, יחד עם איש העסקים ארנון מילצ’ן, מתנות יקרות ערך לבני הזוג נתניהו.

העדות של המליארדר ניתנה בפני צוות חקירה אוסטרלי,  כאשר מאחורי הקלעים יושבים החוקרים של משטרת ישראל ומניעים את החקירה ומעבירים שאלות לאוסטרלים.

לפי חדשות 10, בעדותו, שנמשכה שעות ארוכות, סיפר פאקר על טובות ההנאה שנתן לכאורה לנתניהו, וגורמים במשטרה חושדים אף כי פאקר נתן שוחד לראש הממשלה נתניהו. בכוונת המשטרה להציג את עדותו בפני הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שיחליט כיצד לפעול

בעבר פורסם שפאקר מימן ליאיר נתניהו שהות במלון יוקרה בעצרת האו”ם בניו יורק. לפי אותו דיווח, פאקר גם נתן לשרה נתניהו עשרה כרטיסים להופעה של בת זוגו באותם ימים.

בשבוע שעבר נחקר ראש הממשלה עצמו בפעם השישית.

אתמול אמר פרקליט המדינה שי ניתן על חקירת תיק 1000, הידוע כפרשת המתנות: “מדובר בתיק לא פשוט, יש שאלות ראייתיות שתפקידנו לברר, חקירות שהן גם מעבר לים זה דבר מורכב. אנחנו בשלב מתקדם, ראש הממשלה נחקר שש פעמים ואם נחקר שש פעמים היה מה לשאול בכל הפעמים האלו. הוא עוד ייחקר, אבל אנחנו בשלבים מתקדמים. יש עוד דברים שצריך לברר”.

 

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות