ח”כית מהמחנה הציוני: “אתם כמו משפחת פשע” • אמסלם: “תתנצלי”

'חוק ההמלצות' עלה הבוקר לדיון בוועדת הפנים של הכנסת לקראת ההצבעה בקריאה שניה ושלישית - ועורר סערה • תמר זנדנברג: "מדובר בחוק בזוי ומושחת, עם עיתוי בזוי ומושחת" • אמסלם: "לשרים ולראש הממשלה אין זכויות אדם?" • נחמן שי: "אתם מתנקשים בדמוקרטיה הישראלית"
אריה ריבקינד
י"ב כסלו התשע"ח / 30.11.2017 11:31

דיון סוער: ועדת הפנים של הכנסת התכנסה הבוקר (חמישי) לדון ב’חוק הממלצות’, לקראת העלאתו להצבעה בקריאה שניה ושלישית.

אחרי שיו”ר הוועדה, ח”כ דודי אמסלם, הציג  את עיקרי החוק, תקפה ח”כ יעל כהן-פארן מהמחנה הציוני: “הבריונות שלכם היא כמו של משפחת פשע”.

אמסלם זעם: “תתנצלי. אני מבקש שתחזרי בך, אני חושב שזה חמור מאוד”,

פארן טענה, בתגובה, כי זכותה להגיד את הדברים.

אמסלם התעקש: “אבל על המשפט הזה אני מבקש שתחזרי בך, שאנחנו מתנהלים פה בכנסת כמו משפחת פשע? זה לא מקובל בכלל, אני אסגור את זה מול ועדת האתיקה. אני רואה את זה כדבר חמור מאוד”.

כהן-פארן: “אני חושבת שההתנהלות שלכם היא חמורה מאוד”.

אמסלם: “אבל אני לא מכפיש אותך ואומר שאת מתנהגת כמו משפחת פשע”.

ח”כ תמר זנדברג ממרצ אמרה: “מדובר בחוק בזוי ומושחת, עם עיתוי בזוי ומושחת, שנועד להגן על ראש ממשלה בזוי ומושחת. כבר אין באמת שאלה אם נתניהו מנהל את ענייני המדינה לפי האינטרס ההישרדותי האישי שלו – זה ברור כשמש”.

זנדברג הוסיפה: “בלי הדלפות אין חופש עיתונות. אתם רוצים שיעצרו אנשים באישון לילה עם שק על הראש? המידע לא שייך לקואליציה, לא למשטרה וגם לא לנחקר. המידע שייך לציבור וזכותו לדעת, בעיקר כשמדובר בנבחרי הציבור שלו”.

ח”כ אמסלם אמר: “אמרתם שזכות הציבור לדעת, אני חושב שבמקרה הזה אסור לציבור לדעת. לאנשי ציבור יש גם זכויות, לא צריך לרמוס אותם בגלל שכרגע מתאים לכם להפיל ראש ממשלה”.

ח”כ מוסי רז ממרצ הציע לאמסלם להודיע שהחוק לא יחול על נתניהו ושרים, לשם מראית עין ונקיון כפיים.

אמסלם הגיב: “לשרים ולראש הממשלה אין זכויות אדם?”.

ח״כ ד״ר נחמן שי מהמחנה הציוני אמר: ״החוק הזה הוא טעות חמורה שעוד תצטערו עליה. תעשייה שלמה עובדת כמכונה משומנת כדי להגן על כלום – כי לא היה כלום. אני מאמין לראש הממשלה, אני מאמין שאין כלום. מצויין. אם כך נשמט הבסיס לחוק הזה. אין לו צידוק. למה צריך לקחת חוק אחרי חוק במדינת ישראל ולעוות אותו?

“לא רק החוק הזה, אלא באמצעות סדרת חוקים ופעולות, אתם מתנקשים בדמוקרטיה הישראלית ושוחקים את יסודותיה, בין היתר אתם פוגעים בתפקידה החיוני של התקשורת. תפסיקו להרוס את המדינה שלנו”, אמר שי.

בתוך כך, הוגשה עתירה ראשונה נגד הליך חקיקת החוק על ידי התנועה לאיכות השלטון, הדורשת להעביר את הטיפול בחקיקה מוועדת הפנים שבראשותו לוועדה אחרת ולבטל את ההצבעה על החוק בקריאה ראשונה.

“נראה כי הכנסת, הוועדות וח”כ אמסלם בחרו בדרך לא דרך ותוך התעלמות בוטה מהחוקים המחייבים והמנהל התקין, עשו שימוש פסול בכוחו על מנת להביא לפגיעה קשה בתפקידה הפרלמנטרי של הכנסת, ולפגיעה קשה בסדרי עבודתה התקינים”, נכתב בעתירה.

במקביל התברר אמש כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר העבודה חיים כץ לא יצביעו על חוק ההמלצות בשל החקירות המתנהלות נגדם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות