בנט: למה שהאויב יידע מה התכוונו? • שקד: “עדיף שהצבא ידבר פחות”

יו"ר הבית היהודי מגיב לביקורת של שר הבטחון על דבריו נגד דובר צה"ל: "האויב רק צריך לדעת דבר אחר: שהוא ימות בקרוב" • השרה שקד על הביקורת שהשמיע בנט. "במדינה דמוקרטית מותר לבקר את דובר צה"ל"
אריה ריבקינד
י"ב חשון התשע"ח / 01.11.2017 10:05

שר החינוך נפתלי בנט הודף הבוקר (רביעי) את הביקורת נגדו על שאמר כי צה”ל לא צריך להתנצל על חיסול המחבלים בפיצוץ מנהרת הטרור בגבול עזה.

לאחר הפצצת המנהרה, הודיע דובר צה”ל כי לצבא לא הייתה כוונה לחסל את המחבלים.

בתגובה אמר יו”ר הבית היהודי: ”אסור להתנצל על חיסול מחבלים’.  שר הבטחון אביגדור ליברמן תקף, בתגובה משלו, את בנט והאשים אותו ב”התנפלות” על ראשי הצבא.

הבוקר אומר בנט למבקריו: מחבלים צריכים למות. זה כל-כך פשוט שמפתיע שאני נדרש בכלל להסביר זאת. אני מותקף על ידי גורמים פוליטיים על שהעזתי כביכול ‘לתקןף את צה״ל’ ולומר שלא מתנצלים על חיסול מחבלים. אני עומד מאחורי דבריי. אני אוהב את צה״ל מאד.בשונה משרים מסוימים שרק מאיימים יומם ולילה”, עקץ את ליברמן, “פיקדתי על פעולות רבות בהן חיסלנו בהצלחה מחבלי חיזבאללה”.

בנט הוסיף: “דווקא בגלל אהבתי לצה״ל לא אשתוק. אסור היה להותיר התבטאות כל כך אומללה על כנה. מאז שהתגייסתי לסיירת מטכ״ל לפני 27 שנה לא זכור לי מעולם שהבהרנו לאויב שלנו שלא היתה לנו כוונה לחסלו. מדוע האויב צריך לדעת מה התכוונו ומה לא? מה זה עניינו בכלל? האויב רק צריך לדעת דבר אחר: שהוא ימות בקרוב”.

שר החינוך  הזכיר: ניסו לסתום לי את הפה בצוק איתן, וזה כמעט עלה בחיי אדם. התעקשתי והבאתי למבצע להשמדת מנהרות הטרור. רק שר שלא היה בשדה הקרב מסוגל לנצל את דבריי לצרכים פוליטיים”.

שרת המשפטים איילת שקד התייחסה הבוקר אף היא לסערה. בראיון ל’חדשות הבוקר’ בערוץ 12 אמרה שקד: “בנט לא טעה, עדיף שהצבא ידבר פחות”.

שקד הסבירה: “בעבר היו פעולות מוצלחות של הצבא שלאחריהן לא נאמרה מילה. כאן היה תדרוך עיתונאים מאסיבי של דובר צה”ל ובנט רק הגיב לדברים. במדינה דמוקרטית מותר שתהיה ביקורת גם על דובר צה”ל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות