מדריכה בפנימיה בבני ברק הורשעה בביצוע מעשים חמורים ב-2 חניכות

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע את הצעירה בת ה-23 שעבדה כמדריכה בפנימיית בנות בבני ברק, במעשים חמורים - במסגרת הסדר טיעון • ההסדר אינו כולל הסכמה לעניין העונש
חיים טוויל
ד' חשון התשע"ח / 24.10.2017 13:50

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (שלישי) צעירה בת 23 שעבדה כמדריכה בפנימיית בנות בבני ברק, במעשים חמורים.

העבירות בוצעו בשתי חניכות בפנימייה – אחת בת 14-16 ואחת בת 11-12 בעת ביצוע המעשים.

על פי כתב האישום, אשר בו הודתה הנאשמת במסגרת הסדר טיעון, המתלוננת באישום הראשון הינה קטינה ילידת 2001. בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, שהתה הקטינה בפנימייה מכוח צו בית משפט, והנאשמת שימשה כמדריכה בפנימייה.

בשלהי חודש ספטמבר 2014, בסמוך לחופשת ראש השנה, במועד שאינו ידוע במדויק, בעת שרוב השוהות בפנימייה יצאו לחופשה, נותרה הקטינה בפנימייה בהיעדר מקום אחר לשהות בו. הקטינה התלוותה לנאשמת לבילוי בקניון והנאשמת רכשה עבורה מתנות.

החל מאותו מועד, הנאשמת, שהייתה מודעת לבדידותה ולמצוקותיה של הקטינה, רקמה עם הקטינה קשר אינטנסיבי מאוד, במסגרתו קנתה לקטינה מתנות שונות, התעניינה בשלומה וברווחתה והתקשרה אליה פעמים רבות. בכך יצרה הנאשמת אצל הקטינה תלות כלפיה. בהמשך הקשר, הנאשמת איימה על הקטינה כי אם לא תעשה כרצונה, תנתק איתה את הקשר.

בין השנים 2016-2015, בהיותה של הקטינה כבת 15-14 במספר רב של הזדמנויות, בפנימייה ובמקומות אחרים, ביצעה הנאשמת בקטינה מעשים חמורים. במספר מקרים ביצעה הנאשמת את העבירות חרף התנגדותה של הקטינה.

על פי האישום השני, המתלוננת באישום זה הינה קטינה ילידת 2004. בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, שהתה הקטינה בפנימייה מכוח צו בית משפט והנאשמת שימשה כמדריכתה.

בין השנים 2015-2017, בהיותה של הקטינה כבת 11-12 במספר רב של הזדמנויות בפנימייה, ביצעה הנאשמת בקטינה מעשים חמורים. במהלך התקופה, קנתה הנאשמת לקטינה מתנות שונות, העדיפה אותה על פני החניכות האחרות בקבוצה שבפנימייה, הזמינה אותה לישון בחדרה, התירה לה להשכים באיחור, ונמנעה מלגעור בה.

הסדר הטיעון נחתם, בין היתר, על מנת לחסוך מהמתלוננת באישום הראשון את העדות בביהמ”ש. שיקולים נוספים לחתימה על ההסדר הינם הודיית הנאשמת בחלק מהותי מכתב האישום המקורי, קבלת אחריות על מעשיה וחיסכון בזמן שיפוטי.

ההסדר אינו כולל הסכמה לעניין העונש.

עו”ד רותם נוימן וסרמן מפרקליטות מחוז ת”א (פלילי), שטיפלה בתיק, מסרה בתום הדיון: “מדובר בנאשמת שניצלה קטינות שהיו גם כך במצב פגיע ורגיש, ניצלה את בדידותן ואת תלותן בה במשך תקופה ארוכה, על מנת לבצע בהן עבירות חמורות”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פסק דין בעניין המדריכה
    24/10/2017 14:14
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. בס”ד
    למקרא הכתבות השונות באתר הן בנושא סמים ,גנבות , ניצול קטינות וכו’ אני לא מבין איך יתכן שאנחנו לא יותר טובים מהחילוניים ? מה קורה במחננינו ? האם הרבנים לא רואים מה קורה ?
    יש רק להתפלל לבורא עולם שיציל אותנו ולעשות חשבון נפש אולי דרך החינוך שלנו נכשלת ?
    ב”ה נעשה ונצליח

  2. שורה שלמה של אנשים
    25/10/2017 23:05
    עדנה
  3. כל מי שהביא את הנערה למקום כזה..פקידת סעד. עוס”ים שופטים..כולם אשמים..לא לקחת ילדים מאמא