הנרצחים בפיגוע הירי: לוחם מג”ב, ושני מאבטחים מאבו גוש והר אדר

שמות נרצחי הפיגוע בהר אדר: לוחם מג"ב סמ"ר סולומון גברייה, בן 20 מבאר יעקב; יוסף עותמאן, מאבטח מאבו גוש, ואור אריש, בן 25, תושב הר אדר • גברייה נפצע לפני שנה בדיוק, בפיגוע שהתרחש סמוך למקום בו נרצח
חיים טוויל
ו' תשרי התשע"ח / 26.09.2017 10:41

שלושה ישראלים נרצחו הבוקר (שלישי) בפיגוע ירי בשער הכניסה ליישוב הר אדר הסמוך לירושלים.

אחד הנרצחים הוא לוחם מג”ב, סמ”ר סולומון גברייה ז”ל, תושב באר יעקב, כבן 20.

גברייה ז”ל התגייס לפני כשנה וחצי לשירות חובה במשמר הגבול. בתפקידו האחרון שימש כלוחם במרחב עוטף ירושלים של משמר הגבול. הוא הותיר אחריו הורים, שתי אחיות ואח.

מהמשטרה נמסר: משטרת ישראל / משמר הגבול, מודיעה בצער רב על מותו של סמ”ר סולומון גברייה ז”ל, לוחם משמר הגבול אשר נהרג בפיגוע טרור שאירע הבוקר ביישוב הר אדר”.

הלוויתו תתקיים בחלקה הצבאית של בית העלמין בבאר יעקב בשעה 17:00.

אחד המאבטחים שנרצחו הוא יוסף עותמאן, בן 25 תושב אבו גוש, ששירת בעבר במשמר הגבול.

המאבטח השני שנרצח הוא אור אריש הי”ד, בן 25, תושב הר אדר. אריש עבד בחברת האבטחה שפעלה בהר אדר.

גברייה נפצע בשנה שעברה בפיגוע שאירע מטרים ספורים מהזירה שבה נרצח היום. ב-15 באוקטובר, במהלך פעילות סריקה של מעבר המים בהר אדר, התנפל מחבל על סולומון, שנפצע קל בידו מדקירה במהלך המאבק ופונה לקבלת טיפול רפואי במצב קל. המחבל נמלט חזרה לבית סוריכ לאחר הפיגוע.

מחקירה ראשונית של הפיגוע עולה, כי עם כניסת פועלים מיו”ש בשעה 07:14 דרך המעבר לכיוון עמדת הבידוק בכניסה האחורית ליישוב הר אדר, עוד כשהיו בצד הפלסטיני, העלה אחד מהם את חשדם של לוחמי מג”ב והמאבטחים הפועלים במקום, שפתחו בנוהל מעצר חשוד והורו לו לעצור.

בשלב הזה פתח המחבל את חולצתו, שלף אקדח ובטווח קצר ירה לעבר המאבטחים והלוחמים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות