נשיא צ’כיה: “אינני מתנצל – הקוראן קורא לרצח יהודים”

נשיא צ'כיה ציטט בנאום שנשא בשגרירות ישראל בפראג את הקוראן - הקורא להרוג את היהודים • אחרי קריאות להתנצלות, הודיע הנשיא: "לא ראוי להתנצל על ציטוט ספר קדוש"
י"ז סיון התשע"ד / 15.06.2014 18:28

דוברו של הנשיא הצ’כי מילוש זמאן, הודיע בשמו כי איננו מתכוון להתנצל על הדברים שנשא בשגרירות ישראל בפראג. בדבריו ציטט הנשיא את הקוראן ואמר כי הוא קורא למוסלמים להרוג יהודים.

התקשורת הצ’כית דיווחה, כי לפי הצהרתו של הדובר, זמאן לא יתנצל על דבריו בהם קשר בין אידיאולוגיה אסלאמית ואלימות.

“הנשיא זמאן בהחלט אינו מתכוון להתנצל”, אמר הדובר. “הנשיא רואה חילול הקודש בדרישה להתנצל על ציטוט של טקסט אסלאמי קדוש”.

איאד מדאני אמען, המזכיר הכללי של הארגון לשיתוף פעולה אסלאמי, פרסם הצהרה המגנה את נאומו של זמאן, ואמר: “הנשיא מילוש זמאן צריך להתנצל בפני מיליוני המוסלמים ברחבי העולם על ההצהרות האנטי איסלאמיסטיות הפוגעניות ומלאות השנאה שלו”.

בהצהרה הוא אמר: “המזכ”ל שב ואומר כי האיסלאם הוא דת של שלום וסובלנות, והטרור לא צריך להיות משויך לגזע או דת; עמדה הנשמרת על ידי כל הוועדות של האו”ם בנושא המאבק בטרור”.

הביקורת על האיסלאם בנאומו של זמאן דווחה בהרחבה, והיא באה על רקע הפיגוע במוזיאון היהודי בבריסל, כאשר התברר כי החשוד העיקרי הוא איש ISIS – ארגון טרור המשויך לאל-קעידה. עיתונאים רבים תקפו את הנאום על “חוסר ב’פוליטיקלי קורקט'”, או כפי שהגדיר זאת הנשיא הצ’כי: “לשון נקיה מתוך פחדנות פוליטית”.

עיקרי נאומו של זמאן בשגרירות ישראל בפראג ביום העצמאות האחרון:

ישנן מדינות איתם אנו חולקים את אותם הערכים, כגון האופק הפוליטי של בחירות חופשיות או כלכלת שוק חופשי. עם זאת, אף אחד לא מאיים על מדינות אלה ש”יינגבו” אותם מהמפה. אף אחד לא יורה על יישובי הגבול שלהם; אף אחד לא רוצה שהאזרחים יאלצו לעזוב את המדינה שלהם. יש מונח, “פוליטיקלי קורקט” (תקינות פוליטית). מונח שאני מחשיב כלשון נקיה מתוך פחדנות פוליטית. לכן, הרשו לי לא להיות פחדן.

עשרות ימי עצמאות נחגגים מידי שנה בצ’כיה. בחלק מהם אני יכול להשתתף, ובחלקם אינני יכול. אך יש יום עצמאות אחד שאני לא יכול לפספס, יום העצמאות הישראלי.

רצח מחריד אירע בלב ליבו של האיחוד האירופי במוזיאון היהודי בבריסל. אני לא אתן שירגיעו אותי בהכרזה ש”רק קבוצות שוליות קטנות עומדות מאחורי הפיגוע”. להיפך, אני משוכנע כי שנאת הזרים הזאת, ובואו נקרא לזה גזענות או אנטישמיות, עולה מעצם מהותה של האידיאולוגיה של קבוצות אלה.

הרשו לי לצטט את אחד הטקסטים המקודשים שלהם בכדי לתמוך בדעה הזו: “וכל אבן וכל עץ יקראו ויאמרו: הו מוסלמים, הו עבדי האל (הו עבד אללה), הנה יהודי מסתתר מאחורי, בואו והרגו אותו”.

הייתי מבקר את אלו הקוראים להרג של ערבים, אבל אני לא שמעתי על שום תנועה שקוראת לרצח המוני של ערבים. עם זאת, אני מכיר תנועות הקוראות לרצח המוני של יהודים.

אחרי הכל, אחד מהסעיפים של התקנון של חמאס אומר: ‘תהרוג כל יהודי שאתה רואה”. האם אנחנו באמת רוצים להעמיד פנים שזו נקודת מבט קיצונית? האם אנו באמת רוצים להיות פוליטיקלי קורקט ולהגיד שכולם נחמדים ורק קבוצה קטנה של קיצונים ופונדמנטליסטים מבצעת פשעים כאלה?

ככל הידוע זהו ראש המדינה המערבי הראשון שמצהיר את האמת הידועה לכל. זהו ללא כל ספק צעד גדול בהקשר של מלחמת העולם מול האיסלאם.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נפלאות דרכי ה׳. ראש ממשלת קנדה וכעת גם נשיא צ׳כיה.
    15/06/2014 23:56
    אייקiן
  1. תמיד יש בגויים איזה חסיד אומות העולם אחד או שניים.

  2. אשכרה חסיד אומות העולם!!!
    20/06/2014 01:30
    יוסי
  3. שאלוהים ישלם לו כגמולו הטוב

  4. צריך להבין - ואז זה חכם
    16/07/2014 16:07
    עדנה ארקדיר
  5. האבן האומרת הנה יהודי מסתתר אחורי בוא והרוג אותו – שאדם אין לו בינה – נקרא אבן. כך באותיות: אבן = אין בינה. והכוונה שזה רוצה להרוג את היהודי בשנאתו לבינה. כי ליהודי בינה. זה נלקח מחוכמת היהודים ע”י מוחמד שלמד מהם תורה. כך שניתן לראות שגם באותיות – נלקח מהיהדות וגם שמוחמד תורתו מהיהודים.
    כדאי לפרסם ולשלוח למופטי של ירושלים ולנשיא צ’כיה