הכותל ישראלי? הבית הלבן: “שאלה של מדיניות”. היילי: “חלק מישראל”

היועץ לביטחון לאומי של הנשיא טראמפ, מקמאסטר, נמנע מלהצהיר כי הכותל הוא חלק ממדינת ישראל • שגרירת ארה"ב באו"ם: מאמינה שהכותל המערבי הוא חלק בלתי נפרד מישראל
נתן פרל
כ"א אייר התשע"ז / 17.05.2017 10:35

האם הכותל הוא ישראלי? אתמול סירבו היועץ לביטחון לאומי הגנרל מקמסטר ודובר הבית הלבן, שון ספייסר, לומר שהכותל הוא חלק ממדינת ישראל.

מקמסטר נשאל פעמיים – והשיב, כשהוא נשמע מאד מהוסס בתשובתו: “זו שאלה של מדיניות”.

גם דובר הבית הלבן בחר לשמור על עמימות: “הכותל היהודי הוא אחד המקומות הקדושים לעם היהודי והוא בהחלט בירושלים”. הוא הוסיף שהנושא יהיה חלק מהדיון שיתקיים בשבוע הבא בין נתניהו לטראמפ.

מי שבחרה לעמוד שוב לצד ישראל ללא סייג היא או”ם, ניקי היילי, שגרירת ארה”ב באו”ם, שאמרה הלילה (רביעי) כי היא מאמינה שהכותל המערבי הוא חלק מישראל וכי לדעתה יש להעביר את שגרירות ארה”ב לירושלים.

בראיון לרשת CBN הבהירה היילי את עמדתה: “אני לא יודעת מהי המדיניות הרשמית של הממשל בעניין זה, אבל אני מאמינה שהכותל הוא חלק מישראל”.

היילי הוסיפה כי מודעת לפרסומים האחרונים, לפיהם בכירים אמריקנים הטילו ספק בריבונות הישראלית במקום, אך הוסיפה כי “הם מנסים לתקן את זה”.

באשר לשגרירות ארה”ב, היילי אמרה: “מובן מאליו שאני מאמינה שהבירה של ישראל צריכה להיות ירושלים ושהשגרירות צריכה להיות שם כי הממשלה הישראלית נמצאת שם”.

בתחילת השבוע דווח בחדשות 2 כי דיפלומטים אמריקנים העוסקים בהגעתו של נשיא ארה”ב דונלד טראמפ לישראל אמרו בשיחה עם נציגים מישראל: “הכותל הוא לא באחריות שלכם”.

בתוך כך, מישהו שמנסה להוריד את מפלס הלחץ בין ישראל לארצות הברית סביב ההכנות לביקור הוא שגריר ארצות הברית החדש לישראל, דיוויד פרידמן.

בראיון לישראל היום – אמר: “הישראלים יהיו מרוצים מנאום טראמפ, אין לנו שום דרישה להקפאת התנחלויות , ולא נכריח איש לעשות מה שאינו רוצה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות