בקרוב: כל החוקים יחולו אוטומטית גם במודיעין עלית וביתר עלית

כיום: החוק הישראלי אינו חל ביו"ש, ואלוף פיקוד המרכז מחיל חלק מהחוקים על התושבים היהודים, באמצעות צווים מיוחדים • השרים שקד ולוין מקדמים החלטה מהפכנית: תחיל כל חקיקה ממשלתית בשטחי יו"ש • "לא נקבל מצב שבו החובות חלות באופן שווה והזכויות נרמסות ברגל גסה"
אריה ריבקינד
ט' אייר התשע"ז / 05.05.2017 11:38

שרת המשפטים איילת שקד ושר התיירות יריב לוין מקדמים החלטה מהפכנית, שתחיל כל חקיקה ממשלתית גם על שטחי יהודה ושומרון.

כיום, בשל העובדה שהחוק הישראלי אינו חל ביהודה ושומרון, אלוף פיקוד המרכז – שהוא הריבון בשטח, מחיל חלק מהחוקים על התושבים היהודים, באמצעות צווים שעליהם חותם האלוף.

כך למשל קרה עם כניסתו לתוקף של ‘חוק השקיות’: רשתות השיווק הפועלות ביהודה ושומרון החלו לגבות מהקונים 10 אגורות על כל שקית כמתחייב מהחוק – אולם התברר כי הצעד נעשה שלא לפי החוק, מאחר והחוק הישראלי לא חל על יהודה ושומרון ולא נחתם צו אלוף להחלתו שם.

לפי דיווח ב’ידיעות אחרונות’, שקד ולוין העומדים בראש ועדת השרים לחקיקה מקדמים הנחיה, לפיה כל הצעת חוק ממשלתית תעבור באופן אוטומטי גם בצו אלוף.

“לא ניתן עוד לקבל מצב שבו הממשלה מעניקה מענה נורמטיבי לתושבים בחבלי ארץ מסוימים בלבד, בעוד שתושבים אחרים מוזנחים ולא זוכים להתייחסות מקבילה”, אומרים השרים.

השרה שקד הדגישה: “לא ניתן לקבל מצב שבו החוק הישראלי אינו מתייחס ל־430 אלף אזרחי מדינת ישראל החיים ביהודה ושומרון.

“לא נקבל מצב שבו החובות חלות באופן שווה והזכויות נרמסות ברגל גסה. יהודה ושומרון אינם החצר האחורית של ישראל, ומעתה ואילך ועדת שרים תבקש לברר ביחס לכל חוק ממשלתי העולה על שולחנה כיצד המשרד היוזם מתכוון להתייחס בו למתיישבים”.

השר לוין אמר כי ההתיישבות ביהודה ושומרון היא עובדה מוגמרת, כלשונו, ואינה דבר ארעי או בר־חלוף. ”הגיע הזמן שמדינת ישראל תתייחס לכל אזרחיה באופן שווה ותחיל על כולם את אותם חוקים. המהלך שאנו מובילים ישים סוף לאפליה הבוטה ולהתעלמות של חוקי מדינת ישראל מחבלי מולדת ומהאזרחים הישראלים החיים בהם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות