“שלף סכין והחל לרדוף” • דקירת האישה בלוד: פיגוע על רקע לאומני

אחר שהמשטרה טענה כי הדקירה של מנהלת בית ספר בלוד בוצעה על רקע פלילי, היום מתברר: המחבל נעצר יממה לאחר הפיגוע והודה כי חיפש לדקור יהודי - משום שמאס בחייו
חיים טוויל
ז' ניסן התשע"ז / 03.04.2017 18:11

אחר הצהריים (שני) הותר לפרסום כי שירות הביטחון הכללי והמשטרה עצרו את המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בלוד לפני כשבוע ופגע ברויטל קנינו – מנהלת בית ספר מהציבור הדתי-לאומי העיר.

המשטרה טענה בתחילה כי מדובר באירוע על רקע פלילי, אך כעת מתברר שהמחבל נעצר יממה לאחר הדקירה – והודה כי ביצע את הפיגוע משום שמאס בחייו.

המחבל, מאלכ באסם אסמאעיל סעדה, בן 19, תושב חלחול סיפר בחקירתו בשירות הביטחון הכללי וביחידה מרכזית במשטרת ישראל, כי לקראת ביצוע הפיגוע נטל סכין מהמאפייה שבה עבד, ללא היתר שהייה כחוק, ביצע ‘טהרה’ במסגד בעיר, והחל לחפש אישה יהודייה כקרבן לפיגוע המתוכנן.

המחבל נכנס לחניון בבניין בעיר והבחין באישה, אך מאחר שזו מיהרה להיכנס לבניין – לא הספיק לבצע את זממו.

בהמשך, סיפר המחבל, בערך בשעה 20:30 הבחין באישה שעמדה בסמוך לרכבה בחניון בניין ברחוב כצנלסון כשהיא עם כיסוי ראש. כשהבין כי מדובר ביהודייה, החליט לפגוע בה. הוא התקרב לאישה – וזו שאלה למעשיו. בתגובה, המחבל שלף סכין והחל לרדוף אחריה, עד שהשיג אותה ודקר אותה, כשהוא צועק משפט דתי בערבית.

הוא נמלט מזירת הפיגוע, אך נעצר בעקבות מידע מודיעיני, בעת שניסה לשוב לכפרו.

ראש עיריית לוד, יאיר רביבו אמר הערב: “אני רוצה לחזק את רויטל היקרה ומשפחתה ולהודות לקב”ה על הנס שעשה עימה. המשטרה והשב”כ פעלו מיד ותוך 12 שעות עצרו את המחבל. בתום חקירה שנמשכה כמה ימים הוא הודה שבא לפגע”.

ראש העיר קרא לכל בעלי העסקים להימנע מלהעסיק שוהים בלתי חוקיים פלסטיניים. “מדובר בעבירה פלילית, אך בעיקר זה כר נח לפיגועים”.

תגובת המטה האזרחי לוד:”אירוע טרור לאומני בלוד אינו דבר שבשגרה, ואנו מקווים שכך יישאר המצב. העובדה שהמפגע עבד במאפייה בעיר כשב”ח, ואת הטהרה לפני ביצוע המעשה קיים במסגד בעיר מטרידה וחמורה. אנו מקווים כי רשויות החוק ימצו את הדין עם המסייעים למפגע, וכי בעיית השב”חים בעיר – שאינה חדשה בעיר, תקבל מענה הולם בדחיפות.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות