בנט מלגלג על ליברמן: “המכינה לא תיסגר, זו ברברת איווטית טיפוסית”

יו"ר הבית היהודי תוקף את שר הביטחון שמאיים לסגור את המכינה בעלי אם הרב יגאל לוינשטיין לא יתפטר • "ליברמן עושה סיבוב על הגב של הציונות הדתית. פתאום הוא מתמלא עזוז"
נחמן גור
י"ז אדר התשע"ז / 15.03.2017 18:54

שר החינוך נפתלי בנט הגיב היום (רביעי) בחריפות חסרת תקדים למכתב ששלח שר הביטחון אביגדור ליברמן אל הרב יגאל לוינשטיין, בו הוא דורש ממנו להתפטר לאלתר מתפקידו כראש המכינה הקדם צבאית – ואף מאיים לבטל את ההכרה במכינה.

”ליברמן, אל תעשה פוליטיקה על הגב של לוחמי צה”ל; מכינת עלי לא תיסגר”, כתב בנט בפייסבוק. ”המכינה הקדם צבאית בעלי הצמיחה דורות של חייילים, לוחמי סיירות, מפקדים, ולצערנו, גם נופלים רבים מנשוא”.

יו”ר הבית היהודי כתב לליברמן, כי חברו סא”ל עמנואל מורנו הי”ד מסיירת מטכ”ל שנפל במלחמת לבנון השנייה הוא בוגר המכינה בעלי.

”אני מציע לליברמן להיכנס לחדר הנופלים בעלי, שם יראה שמות כמו רועי קליין ז”ל ואלירז פרץ ז”ל, והוא יראה איזה מוסד ציוני מפואר הוא מאיים לסגור”.

בנט הדגיש כי הוא “דוחה לחלוטין את דבריו האומללים והמזלזלים של הרב לוינשטיין כלפי נשים המשרתות בצה”ל”. לדבריו מותר וחובה לדון על השילוב הראוי בצה”ל. ”זהו נושא מורכב וחשוב לכולם. אבל לא בצורה שהרב לוינשטיין דיבר. שותפו למכינה, חתן פרס ישראל, הרב אלי סדן התנער מהם, והרב לוינשטיין עצמו התנצל והתחרט על סגנונו, וטוב שכך”.

בנט הוסיף: “אבל זה לא הנושא. הדיון כרגע הוא המכינה הקדם צבאית בעלי. ליברמן איים לסגור אותה מסיבות פוליטיות. הדבר האחרון שמעניין אותו זה חיילות צה”ל. נו, באמת. הוא פשוט רוצה לעשות סיבוב פוליטי ציני על הגב של הציונות הדתית.

“לא שמעתי את ליברמן דורש לסגור אוניברסיטה כי מרציה מתבטאים באופן דוחה. לא שמעתי את ליברמן דורש לסגור מכינה כי חניכיה פגשו את אנשי שוברים שתיקה. רק כשמדובר במכינה של הציונות הדתית, פתאום ליברמן מתמלא עזוז”.

השר בנט המשיך ותקף: ”זאת עוד ברברת איווטית פוליטית טיפוסית כמו הפצצת סכר אסואן, תמיכה בסיפוח יו”ש, התנגדות לסיפוח יו”ש, ביטול אזרחות לערביי ישראל, עונש מוות למחבלים וחיסול הנייה תוך 48 שעות מכניסתו לתפקיד שר הביטחון. מה שצריך להיות מתוקן – יתוקן. מכינת עלי לא תיסגר”.

ליברמן פנה היום  במכתב לרב לוינשטיין בדרישה להתפטר מתפקידיו במכינה בעלי ובישיבת ההסדר. זאת על רקע דבריו של ראש המכינה נגד גיוס נשים לצה”ל.

שר הביטחון כתב לרב לוינשטיין כי במידה שיבחר שלא להתפטר, תופסק ההכרה של משרד הביטחון בישיבת עלי כישיבת הסדר, ותבוטל ההכרה של עלי כמכינה קדם צבאית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות