שומרים, מצלמות ותאורה: הנגיד של באבוב מממן הגנה על בית הקברות

בעקבות המתקפות נגד בתי קברות בארה"ב: המיליארדר איזי אנגלנדר, המקורב לאדמו"ר מבאבוב, יממן אחזקת שומרים שיפטרלו בכל לילה בבית העלמין של החסידות, כדי למנוע התנכלות לקברים ווונדליזם
נתן פרל
ט' אדר התשע"ז / 07.03.2017 00:50

בעקבות המתקפות בארצות הברית על בתי קברות יהודיים והאנטישמיות: בחצר חסידות באבוב לא ממתינים למתקפה על בית הקברות של החסידות, הממוקם בניו ג’רז’י, ומקדימים תקופה למכה.

המיליארדר איזי אנגלנדר, המקורב לאדמו”ר מבאבוב ומי שנחשב ל’גביר’ של החצר החסידית שמרכזה בשכונת בורו פארק שבברוקלין, יממן אחזקת שומרים שיפטרלו בכל לילה בבית העלמין של החסידות, בו טמונים גם אדמו”רי בית באבוב – כדי למנוע התנכלות לקברים ווונדליזם.

בהודעה שפרסמה ‘חברה קדישא ד’באבוב לחסידים נכתב:

“הננו להודיע לכל אנשי שלומינו שיחיו, כי לאור המאורעות וההיזקות שאירעו לאחרונה על ידי בני בליעל בכמה בתי חיים, שכרנו שומרים מיוחדים שיעמדו על המשמר בכל לילה ליד בית החיים של קהילתנו הקדושה, ובעזרת ה’ בימים הבאים  יוקבעו שם מצלמות ותאורה, שתאיר את כל השטח במשך שעות הלילה”. 

ביום חמישי האחרון התגלו לפחות חמש מצבות מנותצות בבית העלמין היהודי ברוצ’סטר שבמדינת ניו יורק. המצבות שחוללו נמצאו סמוך לכביש.

ביום ראשון שעבר נופצו יותר מ-100 מצבות בבית העלמין היהודי ‘הר כרמל’ בפילדלפיה. שבוע קודם לכן חוללו יותר מ-100 קברים יהודיים בבית הקברות ‘חסד של אמת’ בעיר סנט לואיס שבמיזורי.

במוצאי שבת נמצאו מצבות בבית עלמין יהודי בברוקלין כשהן הרוסות, אולם חוקרי משטרת ניו יורק קבעו לאחר חקירה כי הן לא חוללו ולא היה זה מעשה ונדליזם, וכי הנזק נגרם, ככל הנראה, כתוצאה מתחזוקה לקויה ופגעי מזג האוויר.

המפלגה הדמוקרטית, כמו גם התקשורת השמאלנית בארה”ב,  מנסים להאשים את נשיא ארצות הברית החדש, כביכול באשמתו התגברה האנטישמיות במדינה.

 

 

שמירה על בתי עלמין, באבוב

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות