66 קיצונים נעצרו בהפגנות הפלג הירושלמי – שנמשכו לאורך הלילה

מאות פעילי 'הפלג הירושלמי' הפגינו בירושלים, ב"ב, אשדוד, צומת אלעד וצומת שילת, נגד כליאת תלמיד ישיבה שנעצר כשהפגין בככר השבת - והתגלה כעריק • המשטרה: "לא נאפשר לפורעי חוק להפריע" • קטין סטר לשוטר - ונעצר • 3 שוטרים נפצעו • הפגנות נמשכו לאורך כל הלילה • צפו
חיים טוויל
י"ב שבט התשע"ז / 08.02.2017 09:15

יד קשה של המשטרה: הפגנות פעילי הפלג הירושלמי נמשכו לאורך הלילה (רביעי) במספר מוקדים – במהלכם נעצרו 18 מפירי סדר.

ההפגנה המרכזית התקיימה באזור כיכר השבת. במהלכה מאות מפגינים הפרו את הסדר ברחובות כיכר השבת , רש”י , צומת בר אילן , שמואל הנביא, יחזקאל וכביש חיים בר לב – אשר במהלך ההפגנה נחסמו צירים, הוצתו פחים ויודו אבנים לעבר השוטרים. לא היו נפגעים.

בהפגנות אלה נעצרו 13 חשודים – שניים מהם קטינים.

גם ברחוב רש”י בבית שמש הפרו עשרות מפגינים את הסדר וחסמו צירים. המשטרה עצרה 5 מהמתפרעים. בנוסף,  כמה פעילי ‘הפלג’ ניסו לחסום את כביש 38 , ופוזרו על ידי המשטרה.

קודם לכן, במהלך הפגנות סוערות שנערכו במספר מוקדים ברחבי הארץ החל מהשעה 19:00  בערב, נעצרו 48 מפעילי ‘הפלג הירושלמי’.

ההפגנות, בהן השתתפו מאות מפעילי ‘הפלג הירושלמי’,  נערכו בצומת אלעד, צומת שעריה, צומת ניצן, צומת הרחובות רבי עקיבא-ז’בוטינסקי בבני ברק, בכביש 38 ליד בית שמש, בצומת בר אילן בירושלים, בצומת שילת ועוד – והן נערכו על רקע מעצרו ביום ראשון של תלמיד ישיבת בריסק – שנעצר בהפגנה במאה שערים בירושלים, במהלכה הפגינו חרדים קיצונים נגד מעצרו עד תום ההליכים של קיצוני מבית שמש.

לאחר מעצרו של תלמיד הישיבה מירושלים התברר כי הינו עריק מצה”ל כבר ארבע שנים, והוא הוסגר לידי המשטרה הצבאית. היום הוא נשפט ל-10 ימי מחבוש בכלא.

בתגובה, הורה מנהיג ‘הפלג הירושלמי’, הגאון רבי שמואל אוירבך, לצאת להפגנות מחאה.

מפגינים בבני ברק • צילום: שישינייעס

במהלך ההפגנות נפצעו 3 שוטרים כתוצאה מאלימות המפגינים וזריקות אבנים. כוחות משטרה גדולים פעלו במוקדי ההפגנות בכדי למנוע חסימות צירים ולהשיב את הסדר הציבורי על כנו.

• אחת ההפגנות הגדולות התקיימה בצומת הרחובות רבי עקיבא וז’בוטינסקי בבני ברק, כאשר מאות מפגינים התפרעו והתעמתו עם השוטרים. רחוב רבי עקיבא נחסם לתנועה לכל אורכו.

במהלך ההפגנה החלו המפגינים לגלות אלימות תוך שהם זורקים חפצים שונים ולעיתים אף אבנים לעבר השוטרים. כמו כן, במהלך המהומות נפצע שוטר באורח קל ופונה לתל השומר, כאשר כתוצאה מהאלימות שהופעלה כלפיו הוא פרק את כתפו.

וכוחות המשטרה עיכבו לחקירה כ-15 מפגינים. מאוחר יותר נותרו 13 עצורים, אשר יובאו מחר להארכת מעצר.

• גם בצומת בר אילן בירושלים הפרו מאות מפגינים את הסדר וחסמו את הכביש. המשטרה הפעילה במקום מכתזית – ועצרה מספר מפגינים. באזור בשבטי ישראל – בוצע נסיון חסימת הכביש והמפגינים פוזרו על ידי כוחות המשטרה.

• בבית שמש עשרות מפגינים ניסו לחסום את הכביש ופוזרו על ידי המשטרה. חמישה מהם נעצרו על ידי השוטרים.

• הפגנה נוספת בצומת מורשה על ידי כעשרים מפגינים.

הפלג הירושלמי, הפגנות, עריק

• בצומת אלעד/כביש 444 נעצרו 9 מפגינים קיצונים.

• בכביש 40 צומת שעריה נעצרו 11 מוחים קיצונים – חלק מהם עריקים מצה”ל.

• במהלך ההפגנה בצומת ניצן שבכביש 4,קצין מכוח המשטרה במקום הותקף על ידי קטין חרדי ונחבל בפניו. הקטין נעצר והועבר לחקירה במשטרה.

הפלג הירושלמי, הפגנות, עריק

ממשטרת מרחב דן נמסר: “בהמשך להפגנה הלא חוקית בצומת הרחובות זבוטינסקי רבי עקיבא, עד כה נעצרו 15 איש. הצומת ממשיך להישאר פתוח למרות ניסיונות המפגינים לחסום אותו.

“למרות שההפגנה עצמה ללא אישור, איפשרה משטרת ישראל את חופש הביטוי. עם זאת, המשטרה תגיב באפס סובלנות כלפי כל ניסיון לחסום כבישים ולהפר את שגרת החיים”.

מפגינים בבני ברק •צילום: צביקה לרר

מדוברות משטרת ירושלים נמסר: “במספר מוקדים מתקיימות הפגנות חרדים על רקע הגיוס לצה”ל: בצומת בר אילן -כמה עשרות חרדים חוסמים את הציר לסירוגין. בעקבות זאת ישנם שיבושי תנועה לאורך הצירים הסמוכים. כמו כן בוצע נסיון לחסום את כביש 38. משטרת ישראל ערוכה בכלל המוקדים לשמירה על הסדר הציבורי והסדרת התנועה”.

דובר המשטרה למגזר החרדי אמר: “משטרת ישראל תנקוט אפס סלחנות כלפי מפגינים שיפרו את הסדר וירימו ידם על אנשי החוק, כמו כן תפעל למיצוי הדין עימם. לא נאפשר לפורעי חוק להפריע למהלך החיים”.

מפגינים בירושלים • צילום: יונתן זינדל, פלאש90

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    קלגסונאצים כחולים סדיסטים
    07/02/2017 22:30
    שונא נאצים
  1. ימ”ש

  2. אלו גיבורי ישראל!!!!!! כנראה שהמפגינים האלו אנשים גבורים וחזקים והשם ית' יעזור להם כדכתיב אלוקים יבקש את הנרדף. ובגמ' איתה והעיקר לא לפחד כלל, רק לפחד מהקב
    07/02/2017 22:36
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. אלו גיבורי ישראל!!!!!! כנראה שהמפגינים האלו אנשים גבורים וחזקים והשם ית’ יעזור להם כדכתיב אלוקים יבקש את הנרדף. ובגמ’ איתה והעיקר לא לפחד כלל, רק לפחד מהקב”ה ולא מבשר ודם.

  4. פורעי חוק ברשות התורה כביכול
    08/02/2017 08:41
    יעקב
  5. צאו מהסרט שלכם. אתם חיים בסרט שאתם מצילים את העולם כשבעצם אתם קוברים את היהדות החרדית כולה. בלי להתייחס לעניין האם ללכת להתייצב או לא כשהעובדות אומרות שלא גייסו אף אחד בהתייצבות למען דיחוי, אתם בעצם לא רואים אף אחד ולא רואים את השחרת פני היהדות החרדית כולה כי אתם עוצמים את העיניים ומתריסים ננגד עם שלם וכל גדולי ישראל… נראה לכם שללכת לחסום כביש בצומת שילת יועיל למישהו מעבר לחילול השם ? נראה לכם שצעקות כמו של אחרוני השבבניקים וגידופים נלוזים “ברשות התורה” מול שוטרים בממיוחד כשהכל ממתועד תקשורתית ומופץ בכל פינה מוסיף משהו לקידוש השם? אתם באמת חושבים שאתם שווים משהו מעבר לפורעי חוק ומחללי שם שמיים? מי אתם בכלל אפסים נלוזים ? מלאי רפש ורימה על כל גדולי ישראל ועל כל כלל ישראל שלא הולכים ראש בקיר ומזיקים לכל המאבק החרדי מול השילטונות כמוכם? מי אתם? אנשים שחוץ מלשרוף פחים ולהתעמת בצורה מחפירה עם שוטרים ואזרחים תמימים שבסך הכל רוצים לחזור הביתה אחרי יום עבודה ? אתם שווים משהו מעבר לזה? כשבא חובש לעזור לכם אתם צצועקים לו חרדק? ביזיון!!! אתם פשוט לקחתם את התורה ועיוותתם אותה למקומות שלא שערום אבותינו…. אמנם כתוב שבדורו של משיח השקר ישלוט וזה בדיוק מה שקורה איתכם אבל אני בטוח שהקדחתם את התבשיל הרבה יותר גרוע ממה שאפילו אפשר היה לחשוב מראש… רחמנות על מרן הרב שך שאתם מנופפים בשמו כביכול מותר להתנהג בצורה כזו… אוי לבושה ואוי לכלימה שלו שאתם מרגישים מייצגים אותו… הרי מעבר לשפיכת לבן על ראשי ישיבות ופעירת פה על גדולי ישראל אין בכם כלום! ריקים ונלוזים! יבוא יום ותתנו גין הן על חילול שם שמיים הנורא שאתם עושים והן לדיבור הבזוי שלכם מול גדולי ישרא… היכונו ליום פקודה….

  6. ביום שאחרי נשמעים קולות של שמחה!!!! אשריכם בני תורה האמיתיים העומדים בפרץ נגד השמד והזימה בצבה. להתחזק באמונה בד' ית' שמו. אלו גיבורי ישראל!!!!!! כנראה שהמפגינים האלו אנשים גבורים וחזקים והשם ית' יעזור להם כדכתיב אלוקים יבקש את הנרדף. ובגמ' איתה והעיקר לא לפחד כלל, רק לפחד מהקב
    08/02/2017 10:41
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  7. ביום שאחרי נשמעים קולות של שמחה!!!! אשריכם בני תורה האמיתיים העומדים בפרץ נגד השמד והזימה בצבא. להתחזק באמונה בד’ ית’ שמו. אלו גיבורי ישראל!!!!!! כנראה שהמפגינים האלו אנשים גבורים וחזקים והשם ית’ יעזור להם כדכתיב אלוקים יבקש את הנרדף. ובגמ’ איתה והעיקר לא לפחד כלל, רק לפחד מהקב”ה ולא מבשר ודם.

    המשיח מגיע בקרוב …