חשיפת חרדים10 • קרעו אותו מהסטנדר: אברך גר-צדק נעצר בלשכת הגיוס – ונכלא

כשלושה שבועות לאחר חשיפת חרדים10 - סיפורו של ד', אברך גר-צדק, בן 23, מגיע לנקודת שיא: אתמול, לאחר שהתייצב בלשכת הגיוס בתל השומר, הוא נעצר ונכלא - ללא תפילין • העצור לחרדים10: "לא אשבר ואתעקש, מקומי בבית המדרש" • גורמים פוליטיים פועלים בניסיון לשחררו
חיים בוזגלו
י"ב שבט התשע"ז / 08.02.2017 10:53

בעוד ברחבי הארץ נערכות הפגנות אלימות של ‘הפלג הירושלמי’, עם למעלה מ-65 עצורים, בשל מעצר של תלמיד ישיבת בריסק מירושלים שנכלא ל-10 ימים לאחר שהתגלה כעריק מצה”ל – נעצר ונכלא אתמול (שלישי) אברך גר צדק, בן 23, אב לשניים ומרביץ תורה בערי הדרום.

כשלושה שבועות לאחר חשיפת חרדים10, סיפורו הקשה של ד’, אברך גר-צדק – הגיע אתמול לנקודת שיא. זאת לאחר שבמהלך היום התייצב בלשכת הגיוס בתל השומר, סירב להתגייס, נעצר – וצפוי לעמוד למשפט בשעות הקרובות.

 תקציר העלילה: ד’, גר צדק, אברך כולל ביישוב אזור ובוגר ישיבת ‘אור החיים’ של הגאון רבי ראובן אלבז, נאלץ להפסיק את לימודיו בכולל ולצאת לעבוד, לאחר שרעייתו נקלעה למצב רגיש ונמנע ממנה לעבוד לפרנסת ביתה. ד’ עשה זאת לא לפני שהוברר לו בלשכת הגיוס, כי סיים את חוק שירותו הצבאי וכי הוא פטור מגיוס.

אלא שמאוחר יותר התברר כי מדובר בטעות ובשל כך, נדרש להתייצב בלשכת הגיוס.

לאחר שהתבררה הטעות, ניסה ד’, להחזיר את המצב לקדמותו ובמשך תקופה ארוכה היה בקשר עם נציגי הצבא, שהבטיחו לו כי “הנושא בטיפול”. אולם בסופו של דבר נאמר לו כי עליו להתייצב למטרת חיול, דבר שגרם לו להימלט.  הוא נעצר שבועיים אחר כך באישון ליל, לעיני רעייתו הנמצאת בהריון מתקדם ובתו הקטנה.

לפני כשבועיים,  התייצב ה’עריק’ לפגישה עם בכיר באכ”א, לשם בחינה מחודשת של הסיפור המורכב –  אך מאז נאלץ ד’ להיטלטל בדרכים פעמים רבות, ולהתייצב מספר פעמים בלשכת הגיוס, לצורך בחינת מעמדו – עד שאמש הוחלט סופית לגייסו.

כשד’ הודיע כי לא יתגייס, שכן ברצונו להמשיך בלימודו בכולל – הוא  נעצר בעודו בלשכת הגיוס, כשהוא ללא תפילין וצרכים מינמאליים.

קודם למעצרו, נשלח ד’ לביתו תוך שבצה”ל מבהירים לו כי עליו להתייצב ביום ראשון הקרוב לצורך חיול – אך הוא התעקש כי אין טעם שיסע לביתו משום שאין בכוונתו לשוב כדי להתגייס.

“פניתי למפקד, הבהרתי לו את הדברים, והסברתי לו שבין כה וכה אני לא אתגייס. הסבתי את תשומת ליבו לכך שאני מעוניין להיעצר – והחיילים מסרבים לעצור אותי. הוא השיב כי בעוד דקות אחדות יטפל בעניין”, סיפר ד’ לחרדים10, דקות אחדות לפני שמכשיר הטלפון שלו הוחרם, והוא נעצר.

במהלך השיחה הבהיר ד’, כי בימים האחרונים שוחח עם אחד מרבותיו ושאלו כיצד לנהוג.

“תתפלל מעומק הלב – או שתצא תלמיד חכם מהסיפור הזה, או שלא”, השיב לו הרב, מה שגרם לו להבין כי עליו להיאבק בכל צורה שהיא בניסיון לגייסו.

“אני לא אשבר ואתעקש על כך כי מקומי בבית המדרש”, הוסיף ד’.

דבריו של האברך מקבלים משנה תוקף, בעקבות פניותיו לגורמים פוליטיים ועסקנים, שעל אף הסיפור המורכב והקשה לא סייעו בעדו, דבר המאשש את החשש שהביע בפני כתב חרדים10, מיד לאחר שחרורו מהמעצר הקודם בו שהה: “אני יודע שאם אלך להתייצב איעצר מיד, בשל סירובי להתגייס. בכלא אני עלול להירקב, בלי עזרה של אף גורם”, אמר אז.

 בעקבות מעצר האברך אמש, התגברו הניסיונות להביא לשחרורו בדרכים חוקיות. חלקם נעשים על ידי גורמים פוליטיים במפלגות החרדיות, האמונים על הנושא מזה מספר שנים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זה ממש חילול השם נורא
    08/02/2017 16:04
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. הסוף שלהם יגיע בקרוב, ולא צריכים חרדקי”ם משומדים, חיילים שפלים שהם שותפים למרד נגד קודשא בריך הוא ושכינתיה. כל גדולי ישראל אסרו להתגייס לצבא בגלל שיהודי לא משרת ציונים רשעים ממדינת השמד והניאוף הציונית, מוסדותיה השלטוניים, הצבאיים והמשטרתיים כולו לשם “שמד” ח”ו.