קמפיין מטריף בניו-זילנד: תפסיקו להכריח ילדים לתת נשיקות לסבתא

"תן נשיקה לסבתא, לסבא, לדודה", מבקשת כל אם מבנה או בתה, אבל קמפיין חדש בניו-זילנד שצובר תאוצה עצומה קורא להפסיק עם המנהג הזה: "אני בת 5. הגוף שלי הוא הגוף שלי. אל תכריחו אותי לחבק או לנשק"
קובי פינדרוס
ה' טבת התשע"ז / 03.01.2017 12:34

קמפיין חדש ומעניין של סוכנות מניו-זילנד קורא להורים להפסיק להכריח את ילדיהם לנשק את קרובי משפחתם, בניגוד לרצונם. הידיעה על הקמפיין המעניין הועלתה בכתבתה של לירה מורד מ-onlife.

כולנו, מן הסתם, נתקלנו בסיטואציה של הרגעים לפני החתונה בה אמא מבקשת מאתנו לתת נשיקה לסבא גדעון, לסבתא שהגיעה מאנגליה או לדוד שבא מצרפת. חלק מאתנו נענה בשמחה, חלק במיאוס.

אבל בניו-זילנד עלה קמפיין שהעלה תמונות, שנפוצו מהר מאוד ברחבי הרשת ושותפו באלפי קבוצות ועמודים, הקורא להפסקת המנהג הזה העלול להעביר מסר שיעודד פגיעה בילדים.

“אני בת 5. הגוף שלי הוא הגוף שלי. אל תכריחו אותי לחבק או לנשק”, נכתב באחת מהן, “אני לומדת על מוגנות, והתמיכה שלך תעזור לי לשמור על עצמי במשך כל חיי”.

כפייה של ילדים בגיל צעיר לנשק את קרובי משפחתם מעביר מסר לא נכון, מסבירה כתבת CNN קטיה הטר, בגיל בו קריטי שיבינו מה מקובל ומה לא מקובל בנוגע לגוף ולהסכמה. אם אנחנו מראים לילדים שיש לקבל בכניעה גילויי חיבה שאינם רצויים, אנו מסתכנים בלהביא אותם למסקנה שהגוף שלהם לא שייך להם.

הקמפיין קיבל תגובות חיוביות רבות, אבל גם כאלו שהתנגדו נחרצות: “נחשו מה, אותי הכריחו לחבק את סבתא-רבא שלי”, כתב אחד המגיבים, “אני עדיין מבין היטב מה הם יחסים בהסכמה ואפילו מצטער שלא חיבקתי אותה יותר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות