35 שנות מאסר למתכנן פיגוע הרצח של נחמיה לביא ואהרן בניטה הי”ד

המחבל עבד אל עזיז מרעי, סטודנט מאבו דיס, שכנע את מוהנד חלבי לבצע את פיגוע הדקירה בסוכות בשנה שעברה • ישלם פיצויים עבור שתי משפחות קורבנות הפיגוע בסך 258 אלף שקל
חיים טוויל
כ"ח כסלו התשע"ז / 28.12.2016 10:48

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר הבוקר (רביעי) 35 שנות מאסר על המחבל עבד אל עזיז מרעי, סטודנט פלסטיני מאבו דיס, שיזם ותכנן את פיגוע הדקירה ברחוב הגיא בעיר העתיקה בליל הושענא רבה בשנה שעברה, וכך סייע למחבל מוהנד חלבי לרצוח את הרב נחמיה לביא ואהרן בניטה הי”ד.

העונש נגזר לאחר הסכמת הצדדים, בגין שתי עבירות של סיוע לרצח, סיוע לניסיון לרצח, פעולה ברכוש למטרות טרור, וכן עבירות של כניסה שלא כדין לישראל והחזקת סכין.

כמו כן נקבעו פיצויים עבור שתי משפחות קורבנות הפיגוע בסך 258 אלף שקל. לרשות מרעי עומדים 45 ימים לערער על גובה סכום הפיצויים.

השופטים כתבו בהכרעתם: “הנאשם מילא תפקיד ממשי ופעיל בהתארגנות עבריינית שמטרתה הייתה לרצוח יהודים בשל היותם יהודים. תקיפת הקורבנות נעשתה באלימות ובאכזריות. לולא הסיוע והתמיכה הנפשית שהעניק הנאשם העניק לחלבי, תוכניתו של זה לא הייתה יוצאת לפועל.

“תוצאות העבירות היו קטלניות וקשות. מתוך תסקירי נפגע עבירה עולה כי המשפחות חוו אובדן קשה וכאב עצום של חרדה ואובדן שמחת חיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות