מי האחראי לסאגת ההחלטה באו”ם? יועצו של אובמה: “אתם אשמים”

בן רודס יועצו הקרוב של אובמה, דוחה את הטענות להתנכלות של הנשיא ומאשים את ישראל: "אנחנו מרגישים מחויבים להתבטא כשאנחנו רואים שיש התנחלויות בעומק הגדה המערבית" • על תגובת נתניהו: "לא מופתע אבל מאוכזב"
חיים טוויל
כ"ז כסלו התשע"ז / 26.12.2016 22:43

אז מי אשם בסאגת ההחלטה האנטי ישיראלית באו”ם? בן רודס, יועצו הקרוב של הנשיא ברק אובמה, דוחה את הטענה שהנשיא יזם וקידם את ההחלטה. בריאיון שהעניק לחדשות 2 הוא אמר כי התנהלות ממשלת נתניהו, חוק ההסדרה והבנייה בהתנחלויות – הם שהובילו לצעד הזה.

“אנחנו לא תומכים בהחלטה ששואפת לכפות פתרון לסכסוך”, טען רודס בראיון והוסיף: “ההצעה באו”ם עוסקת במכשולים לשלום. זו הממשלה הכי תומכת בהתנחלויות בתולדות ישראל, אנחנו מרגישים מחויבים להתבטא נגד הפעולות הללו, כשאנחנו רואים שיש התנחלויות בעומק הגדה המערבית”.

רודס דחה את הטענות של ראש הממשלה ובכירים בישראל לפיהם האמריקנים הם שקידמו את ההחלטה: “ארה”ב לא הכינה את הטיוטה של ההחלטה הזו. היא הוגשה על ידי מצרים ואנחנו החלטנו להימנע וזה תואם למה שאנחנו אומרים לממשלת ישראל כבר הרבה זמן”.

לדברי היועץ הבכיר הוא מאוכזב מתגובת נתניהו: “אני לא מופתע, אבל מאוכזב מהיקף התגובה של ישראל שמתעלמת מהרקורד של הנשיא הזה בזמן כהונתו. הייתה לנו מחלוקת על ההתנחלויות זה שנים, זה לא דבר חדש”.

האם צפויות הפתעות נוספות מצידו של הנשיא היוצא?

רודס העביר מסר מרגיע לירושלים והצהיר כי לא צפויות יוזמות מדיניות חדשות עד תום הכהונה: “השר קרי ינאם נאום שבו הוא יפרט חזון כולל לדרך שבה יש לפתור את הסכסוך. לצערי, אנחנו מסיימים את כהונת אובמה ללא התקדמות משמעותית בדרך לשלום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות