השגריר בארה”ב: “נוכיח לטראמפ שאובמה תיכנן המתקפה באו”ם”

חשיפת חרדים 10 • השגריר רון דרמר האשים בראיון ל-CNN: "זה סיפור ישן שהאו"ם מתנהג כמו חבורת בריונים שבאה לתקוף את ישראל. מה שחדש זה שארה"ב עמדה מאחורי המתקפה הקבוצתית" • "נציג הראיות לממשל החדש, ואם הם ירצו לחלוק אותה עם העם האמריקני, זו זכותם"
נתן פרל
כ"ו כסלו התשע"ז / 26.12.2016 20:04

שגריר ישראל בארה”ב, רון דרמר, אמר היום (שני) בראיון שהעניק ל-CNN כי לישראל יש הוכחות שנשיא ארה”ב, ברק אובמה, תיכנן את ההצבעה נגד ישראל באו”ם.

לדבריו, ההוכחות יוצגו לממשל הנכנס של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ.

“זה סיפור ישן, שהאו”ם מתנהג כמו חבורת בריונים שבאה לתקוף את ישראל”, אמר דרמר למגיש, דון למון. “מה שחדש זה שארה”ב לא נעמדה בכדי להתנגד להתקפה הקבוצתית. ומה שיותר מקומם הוא שארה”ב עמדה מאחורי המתקפה הקבוצתית”.

למון שאל את דרמר אילו ראיות יש לו לכך שארה”ב עמדה מאחורי המהלך.

“יש לנו ראיות ברורות לכך”, ענה. “אנחנו נציג את הראיות האלה לממשל החדש, ואם הם ירצו לחלוק אותה עם העם האמריקני, זו זכותם המלאה”.

דרמר הסביר: “הפלסטינים מנסים לנהל מלחמה דיפלומטית ומשפטית נגד ישראל. הם לא מעוניינים לנהל שיחות שלום איתנו, ולכן הם מתחמקים ממו”מ מזה שמונה שנים. החלטת האו”ם מעניקה להם תחמושת”.

כפי שחשפנו כאן בחרדים 10 במוצאי שבת, ראש הממשלה האוקראיני, ולדימיר גרויסמן היהודי, רצה כי אוקראינה תימנע בהצבעה, אך לחץ של הנשיא האמריקני ברק אובמה על נשיא אוקראינה פרשנקו, הוביל לתמיכה בהחלטה שהתקבלה באו”ם.

בתוך כך, יועצו הבכיר של הנשיא אובמה דחה הערב בראיון לערוץ 2 את הטענות של ראש הממשלה ובכירים בישראל לפיהם האמריקנים הם שקידמו את ההחלטה. “ארה”ב לא הכינה את הטיוטה של ההחלטה הזו. היא הוגשה על ידי מצרים ואנחנו החלטנו להימנע וזה תואם למה שאנחנו אומרים לממשלת ישראל כבר הרבה זמן”.

הוא ציין עוד כי הוא לא מופתע מהתגובה הקשה של ראש הממשלה למהלך – אולי רמז ליחסים הקשים בין נתניהו ואובמה במישור האישי. רודס הבהיר כי לא צפויות יוזמות מדיניות חדשות הקשורות למזרח התיכון עד לתום כהונת אובמה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות