בית המשפט דחה את בקשת הרב יונה מצגר למחוק את כתב האישום

הרב הראשי לישראל לשעבר ביקש למחוק את כתב האישום נגדו, בטענה של "הגנה מן הצדק" - לאחר שנגד יתר המעורבים בפרשה לא הוגשו עד עתה כתבי אישום • האישום נגד הרב מצגר כולל עבירות של לקיחת שוחד, גניבה בידי מורשה והלבנת הון
חיים טוויל
ט"ז חשון התשע"ז / 17.11.2016 10:43

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, משה יועד הכהן, דחה הבוקר (חמישי) את בקשתו של הגר”י מצגר, הרב הראשי לישראל לשעבר, למחוק את כתב האישום נגדו, בטענה של “הגנה מן הצדק”.

כתב האישום נגד הרב מצגר, השוהה בימים אלו בניו יורק, כולל עבירות של לקיחת שוחד, גניבה בידי מורשה, הלבנת הון ועוד.

בבקשה שהגישו סנגוריו של הרב מצגר בשמו נטען, כי יש למחוק את כתב האישום בעילה של “אכיפה בררנית”, זאת לאחר שנגד יתר המעורבים בפרשה לא הוגשו עד עתה כתבי אישום.

השופט משה יועד הכהן דחה את טענותיו של הרב ל’הגנה מן הצדק’, וציין כי הרב מצגר ויתר המעורבים אינם שייכים לאותה קבוצת שוויון, ועל כן מתן יחס שונה לחשודים האחרים ולרב איננו נחשב לאכיפה בררנית – וממילא אין מקום ל’הגנה מן הצדק’.

השופט כתב: “עובד הציבור מקבל השוחד עומד מבחינה משפטית, ערכית ומוסרית על מישור שונה מיתר המעורבים, שכן המטרה המרכזית של האיסור הפלילי לקבל שוחד הנה להבטיח את טוהר המידות בשירות הציבורי ואת אמון הציבור בו.

“אין בכך כדי למעט מהחומרה שיש לייחס למעשיו של מי שנותן שוחד של מי שמתווך למתן שוחד ומי שמעורב בעניין בדרך אחרת. אולם, מקבל השוחד הינו בסופו של יום השחקן הראשי על הבמה”.

השופט אף הוסיף וציין כי לרב מצגר מיוחסת מעורבות מרכזית בכל שמונה האישומים, בעוד שיתר המעורבים והחשודים קשורים לחלק מאישום אחד או לכל היותר לחלקים משני אישומים.

הפרקליטות הודיעה במהלך הדיונים לבית המשפט כי בכוונתה להעמיד לדין חלק מן המעורבים בפרשה, בכפוף לקיום ישיבות שימוע האמורות להיערך בחודשים נובמבר ודצמבר.

הפרקליטות גם הצהירה כי בכוונתה להגיש כתב אישום מאוחד כנגד יתר המעורבים, ככל שיימצא לאחר שימוע שיש מקום לעשות זאת.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות